Advent

I söndags var det första advent och jag hann iallafall fixa köket. Vinterstassen på på soffan, den gjorde jag förra vintern och jag älskar tomtarna som är på kuddarna.

Rörmokaren kom i lördags... jag sa ju att man inte ska tro på hantverkare. I alla fall tog det tid men de blev klara så jag målade alla kopparrör vita så att de ska smälta in med väggen bättre. Jag hann måla portalen.

 

 

Det snöade en massa i helgen och vi fick användning av traktorn, Jonas ögonsten. Här är han helt salig över att få använda den.

 



I fredags skulle jag hinna ut och springa innan det blev mörkt, ambitionen var att hinna åka lite tidigare från jobbet, ca klockan 14.30. Men nej det gick inte så bra, kom iväg klockan 15. Det var bara att sätta på sig pannlampan när man skulle ut och kuta. Det kändes fruktasvärt kallt och dessutom lyckades jag trampa ner i ett traktorspår med massa vatten. Blev blöt upp på halva låren, vattnet frös snabbt till is och min sköna löptur förvandlades till en inte lika trevlig  upplevelse. Väl i bilen igen visade termometern -8 och värre blev det, -16 var det på natten. Det kan väll vara lagom kallt, runt -2.
 
Det går sakta framåt med renoveringen men jag börjar tvivla att vi kommer hinna klart med hallen till festen.

Kram!

Kommentera här: