Inte långt till jul

 

Nu är det inte långt kvar till jul och lite ledighet. Jag har inte hunnit köpa alla julklappar än och undrar när jag ska hinna göra det. I helgen kan man säga att jag köpte en julklapp till mig och Jonas. Vi sover på en luftmadrass på nedervåningen, så har vi gjort 3 vintrar i rad nu. Sängen står på övervåningen och där är det inte isolerat, det är kallt som attan. Förra året flyttade vi ner när det var 6,5 grad, i år flyttade vi ner när det var 10 grader. Varför stå ut med så kallt när vi har varmt på nedervåningen. Vår luftmadrass har hängt med i många år men nu i vinter har den inte visat sig från sin bästa sida. Det började med att den läckte lite luft, man var tvungen att pumpa var tredje dag ungefär. Jag lyckades lokalisera ett litet hål i madrassen och lagade det. Det gick någon dag och så började det pysa ut igen. Jäkla katter sa vi båda… Vi hittade ett nytt hål, lagade det och hoppades att det skulle funka. Efter 4 lagade hål och de sitter i skarvarna i nedsänkningarna så kom vi fram till att det inte var katterna utan madrassen det var fel på. Efter diverse förhandling så fick jag godkänt att köpa en ny luftmadrass. Sagt och gjort jag, Annelie och Johanna B åkte till jysk för att inhandla en ny. Jonas och jag hade kollat ut vilken vi skulle ha men väl i affären hittade trion en annan madrass. Den var mer än dubbelt så hög, ungefär lika bred men bäst av allt den blåser upp sig själv. Efter diverse överläggande med mig själv och Annelie om vilken madrass jag skulle köpa så slog jag till och köpte den som blåste upp sig själv. Både jag och Jonas är mycket nöjda med resultatet, det tar mindre än 3min att blåsa upp den och det bästa av allt man behöver inte pumpa själv!

 

Kommentera här: