Mission from God? Ny ytterdörr

Mission from God?

I lördags fick jag i uppgift att åka och handla foder som fattades. Foder är det som sitter runt fönster och dörrar, det finns massor av olika fina foder. Jag ska inte säga att jag blev tvungen utan jag erbjöd mig eftersom Jonas skulle ut och jaga. I alla fall tog jag skrutt bilen (Jonas bil) och allt började ju strålande... Jag åkte upp till soptunna och lade i handbromsen för att jag skulle slänga en påse i soptunnan. När jag satte mig i bilen och skulle köra iväg ville släppte jag handbromsen fast den ville inte som jag utan fortsatte vara i. Efter diverse svordommar och några nitar så släpte den.

Alla som känner Jonas vet att han är extremt noga med allt han gör och jag vill verkligen inte göra fel, därför kändes det verkligen som om jag var på ett mission from God. Eftersom jag absolut inte ville göra något misstag och köpa fel så tog jag med mig en bit som blivit över att jämför med.
Jag tog mig utan problem till Bettna såg som har mycket fina foder och bra kvalité, jag rekomenderar dem verkligen. Trevliga som attan är de också.

Det finns flera hallar som man åker in i och parkerar, man letar fram det man ska ha och lastar det i bilen. Jag hade tur, ingen i hallen och jag kunde utan att någon såg ta med mig min brädbit och ostört jämföra olika foder tills jag hittade rätt. Allt gick faktiskt ganska snabbt och jag lastade plankorna på takräcket och snörade fast. För att förhindra eventuella missöden tejpade jag också några varv så att plankorna verkligen skulle ligga kvar.
Betalning och hemfärd gick utan några problem och jag var mäkta stolt när jag kom hem, jag klarade det!


Ny ytterdörr
Äntligen kom den på plats den nya ytterdörren. Som jag har längtat. Vi har haft dubbla ytterdörrar som man hade någon gång i slutet av 1700 talet.
Pappa och mamma var på besök, mamma och jag lagade mat och pappa och Jonas satte dit dörren. Bra fördelning tycker jag, roligare att baka bröd och laga mat inomhus.

Nu kan vi äntligen göra klart hallen. Inte mycket kvar nu, lite klinkers vid dörren och några foder. Målningen återstår för mig också.



 Fina foder som inte är målade än.

Kommentarer:

1 Jenny Bergkvist:

Vet hur det känns när man ska hjälpa nån som är så noga, själv brukar jag drabba av en lätt panikångest.



Ser ut att bli jättsnyggt i hallen, skönt att få det klart snart.



Ha det bra med dig. :o)

2 Lilla pyssel Inger:

Vad kul att ni har fått dit dörren är säker på att det kommer bli superfint när ni blir klara:)



Tack snälla för dina ord om mina alster så himla gulligt av dig:) Det gör mig jätteglad och värmer mycket ska du veta:)

Är det något jag kan hjälpa till med så gör jag det så jättegärna:) Hoppas vi ses på måndag igen:)

Ha det bäst kramar från lilla Inger:)



Kommentera här: