hänt mycket

Ja det har hänt ganska mycket sen jag skrev sist. I fredags var jag på en arbetsintrevju i Stockholm, mycket trevlig sådan blev bjuden på lunch. Jag bestämde mig genast för att tacka ja till jobbet. Kommer att jobba på Viaecole från och med torsdag men jag kommer inte jobba heltid under sommaren.
I lördags morse dog min älskade farmor Åsa, hon har inte mått bra på sistone och nu orkade hon inte längre. Jag hoppas verkligen att de ha garn, stickorn och virknålar i himlen så att hon får något att göra.

I lördags cyklade jag tjejvättern, 100km. Lollo hade varit så snäll och lånat ut sin racercykel till mig. Han sa att jag borde kunna cykla på 3 timmar. Då måste man snitta 33,33km/h. Det trodde jag att jag skulle klara av ända tills jag startade... Efter 1 minuts åkning fick vi lov att stanna för broöppning på Göta kanal. Där gick 6minuter till spillo och jag fick minsann veta att detta var ett motionslopp! Hur som helst drog jag iväg när väl bron gått upp. Min plan var att ligga bakom någon och få draghjälp. Vad jag inte visste var att vi var anmälda i en sen startgrupp med flit och att alla bra åker i början. Jag blev inte omkörd av en enda person, jag fick dra hela loppet. Ligga på utsidan i motvinden och pressa mig förbi alla tanter som cyklade i bredd. De sista 20km var inte kul i motvind, hade verkligen varit bra att ha någon att cykla med då. Hur som helt lyckades jag cykla på 3h och 24min sen borde jag få dra av 6min för broöppningen så 3h och 18minuter. Fick sedan veta att de bästa åker på strax under 3 timmar. Hur kunde Lollo tro att jag skulle åka på 3 timmar då??? Jag har tränat 2 gånger, 2mil en gång och 7mil den andra.

2 arbetsdagar kvar på gamla jobbet sen börjar det nya! Det ska bli skoj!

Kommentarer:

1 Anonym:

Grattis till nya jobbet!!! Hoppas det funkar bra!! Och grattis till cykelresultatet!! Du är bra gumman!! Beklagar förlusten av farmor :( Tråkigt att höra. Ring om du behöver, du vet var jag finns..:) Kram

Kommentera här: