Jukola 2011

Ja då var 2011 års Jukola avklarat. Med tanke på hur mycket jag stressade med mitt gamla jobb och direkt började med mitt nya, plus diverse irritationsmoment så tycker jag att det gick väldigt bra. Det är bland annat inte så kul att bli uppringd och utskälld när någon annan glömt vad man kommit överens om. Tur att jag varit så smart att mailat och hade det vi kommit överens om skriftligt.  Så torsdagens lärdom var: ”Ha alltid uppgörelser skriftligt”

Tereza hade ingen bra dag, det började med att hennes flyg var försenat och hon anlände till Finland klockan 6 på morgonen. Det såg bra ut i starten men redan till ettan gjorde hon en stor bom, det slutade med att hon var 8,5 min efter i må och som 204l. Då skulle jag ta över, som Lollo sa innan. Nu är det bara att köra för fullt och chansa det finns inget att förlora. Med den inställningen gick jag ut i ett rasande tempo. Två missar blev det tyvärr, en när jag tappade riktningen i ett grönområde pga att jag fick ligga i omkörnings fil hela tiden och inte läste kartan tillräckligt. Hur som helst redde jag upp det snabbt. Den andra missen var trevligare för jag träffade Marketa där. Hon kom mot mig när jag började ana att jag gått snett upp på höjden. Det visade sig att vi hade samma kontroll och jag sa att jag trodde vi var för långt till höger. Det var vi. Jag plockade till 84 och tappade inte så mycket på täten. Johanna Ö sprang bra och tog till 50:e plats, Linnéa på sista sprang upp till en 21 plats. Det kunde lika gärna varit en 20:e plats eftersom det var spurtpris och ”målfoto”, dvs en domare som dömde. Det andra laget var ett finskt…

Bussresan var ok i år, bara en gång sjöng killarna den förbannade töntiga låten men då skrek vi så att ingen hörde texten.

Då har jag sagt upp mig från mitt gamla jobb, eftersom jag inte fick tjänstledigt av min chef. Det första jag ska göra nu är att gå ur lärarförbundet.

Kommentera här: