Mat...

På midsommar började jag läsa en ny bok, ”Den hemlige kocken” av Mats-Eric Nilsson, det är ingen upplyftande läsning om dagens mat. Boken har fått mig att verkligen kolla på förpackningarna vad livsmedlet innehåller. Det är helt sjukt vad de stoppar i. Därför bakade jag eget bröd igår kväll. Franskt hasselnötsbröd, det bästa av allt är att jag vet exakt vad som finns i brödet.




Lite rapporter om från midsommar, vi var hemma hos Sofi och Rickard i deras hus som de flyttade in i tidigt i år. Träffade en massa trevliga och roliga orienterare, åt god mat och hade 5-kamp. På midsommardagen fick jag träffa mina släktningar från Sundsvall, Åke och Kerstin och det är alltid lika kul att träffa dem.

Jag har lyckats bli smittad av Jonas, han har haft lunghosta sen Jukola och den vill inte ge sig. Nästan en vecka stod jag emot bakterierna sen åkte jag dit.

Jag pendlar till Stockholm och stortrivs på mitt nya jobb, när jag kommer hem är jag inte helt mentalt slut och arg. När jag är hungrig äter jag, när jag behöver gå på toa gör jag det. Jonas tyckte det var en självklarhet men det är det inte som lärare. Tack för att jag fått den här chansen!



Just det i tisdags förra veckan hittade jag de här godingarna när jag var ute och tränade. Jag har aldrig hittat kantareller så här tidigt.

Kommentarer:

1 jenny K:

Vilket fint bröd så konstnärligt. Vad härligt att hitta kantareller. Kram

2 Åsa:

vad glad jag blir att du har ett jobb som du trivs med :)..visst är boken bra?!

kram Åsa

Kommentera här: