Underbar helg

Jag har haft en fantastisk helg!
I fredags åkte jag och Annelie på trädgårdsmässan och shoppade loss, vilken fantastisk eftermiddag vi hade. Längtar tills jag kan sätta ner lökarna jag köpte och se dem växa. Dessutom har jag äntligen köpt en hängstol som jag gått och trånat efter i flera år.

I lördags var det dags för tävlingspremiär, självklart fanns det snö kvar i skogen men det gjorde inte så mycket. Skaren höll ganska bra och det var skönt att äntligen få tävla igen. Mitt mål med tävlingen var att orienteringen skulle funka bra och att löpningen skulle kännas ok. Båda förhoppningarna slog in, ett misstag blev det när tankarna började vandra iväg på sånt som man inte ska tänka på när man tävlar. Men annars ett bra lopp. Blev 4a, 1min och 16sekunder efter.

I dag var det dags för måsenstafetten, Kajsa sprang första sträckan. Hon hade tyvärr glömt sin astmamedicin hemma i Hallsberg så hon var inte så nöjd med sin prestation. Jag trodde nästan hon skulle falla ihop när hon växlade över till mig 5min och 22 sekunder efter. Glad ihågen sprang jag ialla fall iväg själv, köpte föresten en gps klocka igår som jag gluttade på lite i början (jo jag vet, jag är lite sen av mig alla andra har en sådan klocka), det gick ganska snabbt. När jag sprungit mindre än halva banan kom jag ifatt en massa folk, jag kände att jag hade bättre tempo än dom. Tyvärr gjorde jag en klantig grej på en kontroll när jag sprang till fel gaffel därför att jag läste fel. Det gick fortare än jag trodde. Då var jag tydligen uppe i täten, fast det visste jag inte då. Jag blev själv igen och körde vidare. Jätterolig och klurig terräng i slutet av banan. När jag kom på upploppet fick jag veta att jag endast var 30sekunder efter in. Johanna Ö sprang iväg på sista och gjorde det kanonbra, känns helt underbart att börja säsongen med en kavelseger, det bådar gott inför 10-mila.

Kram J

Kommentarer:

1 Jenny B:

Grattis till kanonstart på säsongen. Såg dig i tidningen. :o)

2 Annelie B:

En underbar fredags em blev det. Jag ser framemot att se dig sittandes och ta det lugnt i din hängstol i sommar<3

Kommentera här: