Vårflod

Ni som hälsat på hos oss vet att det inte brukar vara så mycket vatten i våran å. Nu kan man säga att det är vårflod. Kilaån steg minst 1 meter igår från morgonen när jag cyklade förbi till eftermiddagen när jag cyklade hem igen. Häftigt att det smälter så mycket. Tyvärr ligger det kvar massor av snö i skogen, det lär inte smälta till helgen när jag ska göra tävlingsdebut.





I söndagsnatt tog jag den här häftiga bilden med mitt nya objektiv. Tyvärr har inte domherren synts till, skulle inte förvåna mig om han inte kommer tillbaka nu när jag skaffat mig ett bra objektiv.

Kommentarer:

1 jenny:

Jättefina bilder. tråkigt med snön i skogen blir nog snöpuls. VI ses i Nävekvarn Jag åsa och Maria Z ska springa. Kram

2 VinterVild:

Vacker bild, vad har du för kamera och objektiv? :)

3 Jenny B:

Häftiga bilder du tagit. Skulle var jättekul att själv ha en något bättre kamera än den jag har, finns så mycket man vill ta kort på.

4 Johanna:

Jag har en Nikon D80, objektivet är också ett Nikon 55-300 VR om du är intresserad kan jag kolla upp exakt vad det heter.

Kommentera här: