Intensiv helg

Jaha då har ännu en helg passerat. Det har varit en fruktansvärt intensiv helg...
I fredags var Vijaya och Lotta hemma hos mig. Jag beklagade mig för ett tag sedan när jag hade försökt laga Tikka Masala och naan bröd. Vijaya erbjöd sig då att ha en liten kurs i indisk matlagning med mig. Lotta ville gärna hänga på så det blev vi tre. Snacka om att det blev skillnad mot när man köper de färdiga kryddmixarna som finns på affären. Naan brödet blev riktigt gott också! Jag åt så att jag mådde dåligt, trodde att magen skulle explodera men sån tur var gick det över.

I lördags åkte vi till Koppartorp för det årliga Tunabergsloppet. I vanliga fall brukar vi springa på nationaldagen men i år så är det tävlingar då. Man springen över alla tuna berg, bland annat Simonsberget som är ett känt berg där många klättrar. Jag var nöjd med min insats 90 minuter lyckades jag springa på och det är lite mer än 11 km och många berg att bestiga. Efter loppet hann vi med en snabbvisit hemma hos Lisa och Jonnie och bestämma träff inför morgondagen.

På eftermiddagen klädde jag på mig cykelkläderna och begav mig in till stan. Eftersom jag ska köra tjejvättern kan det vara bra att ha cyklat några mil på racern innan det är dags för tävling. Lollo som jag lånat cykeln erbjöd sig att ta ut mig på en runda, 4,5-5mil skulle den vara sa han. Vi blev faktiskt ett helt gäng. Det kändes som vi hade motvind hela passet, det blåste nästan storm. Jag fick slita ont ibland för att kunna hänga med. När vi var i Vrena och det var ca 2mil kvar började vi fantisera om allt vi skulle vilja äta. Har inte varit så hungrig på länge. Passet blev till slut 7mil och det tog 2 timmar och 35minuter. När jag staplade in genom dörren hade jag lärt mig att man INTE ska ha trosor under cykelbyxorna, ta med något att äta eller pengar om du ska cykla med Lollo han kan inte bedöma hur lång en runda är, man dricker mycket när man cyklar så länge dubbla vattenflaskor är bra att ha.

I dag var det dags för kraftlednings KM, ja jag vet det låter helt sjukt. Magnus har kommit på att om vi springer i en kraftledningsgata i 10,5 km så kommer vi att vidga våra mentala gränser. Det blev 11,16km och jag är rätt nöjd med min prestation, var rätt sliten efter de två tuffa passen i lördags.
Sen kom belöningen, vi åkte till Lisa och Jonnie och åt jättegod mat och lekte med deras underbara barn. Tack för en jättetrevlig lunch!
När jag kom hem var det dags att ta hand om lite trädgårsarbete och att städa undan inomhus eftersom Jonas uttryckte sig så här igår kväll:
- Du har inte gjort så mycket här hemma i helgen...

Kram J

Kommentera här: