Helgen

Ja det blev en intensiv helg som vanligt. Lillebror kom på besök i fredags och planen var att vi skulle gå på bio. Vilken film vi skulle se hade vi inte bestämt och det tog ett tag att bestämma sig. När vi väl gjort det så visade det sig att det fanns 10 platser kvar och de var utspridda och man kunde endast sitta två bredvid varandra. Eftersom vi var 3 stycken så slutade det med att vi stannade hemma och kollade på en dvd. I lördags hann jag plantera några blommor och hugga ved och stapla ved innan det var dags att åka ner till Smålandskaveln. Jo jag vet jag skulle inte springa men när Emma A ringde och frågade om jag inte kunde springa så att de fick fullt lag så klarade jag inte av att säga nej. Loppet var sådär, hyffsat men ingen kanonkänsla alls. Dessutom missade jag minst 2min på en kontroll, måste gått precis förbi den. Ska ladda in gps rutten och kolla sen. Jonas hade inte heller en strålande natt i skogen. Efter loppet körde jag hem från Astrid Lindgrens Mariannelund och klockan blev inte så mycket eftersom vi dessutom fick en timme extra.

Igår hann vi ändå det jag skulle gjort i helgen som var anledningen till att jag inte skulle åka och springa Smålands. Vi hann klyva upp all ved (som är till nästa vinter), städa, slipa vitrinskåpet och grundmåla det, laga några grejor, tvätta och springa ett riktigt långpass. Ja just det jag gjorde upptäckten att det blir mörkt tidigare, var precis så jag hann springa mitt långpass innan det blev för mörkt. Det här med vintertid har jag inte riktigt förstått, det spelar ingen roll att det är ljust tidigare på morgonen, det är eftermiddagen som är viktig. Varför håller vi på och ändrar för?

Kommentarer:

1 Lima Roberts:

Hej! Har du sett Kick-Ass eller a Night in Paris. Båda filmerna är heelt underbara men på lite olika sett.

Kommentera här: