Mässa

 

Vi har stått på SETT-mässan igår och idag med jobbet och jag hann göra en del intressanta iakttagelser. Jag undrar ibland hur människor är funtade. Vi hade en skål med godis i, godis med papper på eftersom jag tycker att det är äckligt när alla pillar på godisarna. När jag har varit på mässor har jag tagit en eller max 2st och då skäms jag. De flesta tog 2 eller 3 godisar och vissa en hel näve. Observera att vi hade en liten skål. Dessutom var en del förbi flera gånger. Eftersom jag har rätt bra bildminne så känner jag igen folk. Dessutom var det en del ungar där och de var minsann inte rädda för att ta en hel näve med sig. Så jag undrar vart är Sverige på väg någonstans. Det gäller inte bara det här utan andra saker också. Jag har alltid varit stolt över att vara svensk men jag är inte lika stolt längre med allt som händer och hur allt har utvecklat sig.

Kommentera här: