Går framåt

I går innan pappa åkte hem så satte Jonas och han ihop trappräcket i delar. Bild kommer senare när jag laddat in den på datorn. Trappräcket kommer vi inte sätta dit förrän vi burit upp alla saker som ska upp på övervåningen, det blir lite lättare så.

 

Alla rör är dragna på övervåningen och de ska bara målas. Om värmen fungerar vet jag inte än, Jonas springer upp och ner och skruvar och donar men det verkar fungera. Det som ska göras nu är att lister ska upp och målas innan det kan tapetseras. Fönstret ska fixas klart och sättas tillbaka vid trappan. Trappstegen ska limmas fast och lister ska sättas dit. Trappräcket ska på sin plats.  Ja sen är det ju badrummet kvar men det känns inte som det är det viktigaste.

 

Den här byrån har jag laserat och nu står den på rätt plats. 

 

Kommentarer:

1 Åsa:

vad fint det blir och jag är såå nyfiken :-)
tack Johanna för att du blir min "lärare"...jag ser fram emot att köra orienteringsteori med dig och bebben :-)
Gott Nytt År!!
kram Åsa

2 Johanna:

Du får komma och hälsa på efter nyår, jag är hemma. Självklart hjälper jag dig, ska bli jättekul och du kommer gilla att åka till Jukola.

3 Annelie J fd B:

Badrummet är väl Lollos jobb ;)

4 S:

Så jättefin byrå. Får jag stjäla idén?

5 Johanna:

Jajamensan det är helt ok :-) kul om man kan inspirera andra till att göra saker.

Annelie>> :-) haha

6 S:

Tack snälla! Vi ska bara se om jag kommer mig för sen också. Men byrån finns - bara att sätta igång... Har dock inte din energi till sånt;)
Har du bytt handtag också??

Kommentera här: