Trädgårdslandet

I fredags fick jag ta mig till Enköping efter jobbet eftersom jag på lördagen skulle till Uppsala och tågen går inte så bra på helgerna. Jag fick träffa mitt fadderbarn Freja och umgås med henne ett tag, hon gör mig så glad!

 

 

Jag också hälsa på min kompis Sanna som flyttat ut på landet i en lägenhet, inspekterade hennes trädgård och hann umgås. Mina föräldrar hann jag också träffa även om jag i 2h satt och letade igenom gamla fotoalbum.

 

 

I lördags var jag och lillebror en sväng i Uppsala innan vi åkte hem till mig i Nyköping. Som vanligt lagar vi alldeles för mycket mat som vi inte orkar äta upp. Vi tittade på melodifestivalen och jag somnade när de började dela ut poängen. Igår gick jag som vanligt upp tidigt och hann röja i köket bakade bröd, gjorde mysli och mixade ihop specialgröt. När lillebror gick upp så hjälpte han mig att så i landet, han var jätteduktig och nu är allt sått förutom potatisen. Det ska göras nu i veckan. Lillebror och jag åkte till Blomsterlandet och handlade blommor till vår mor och några blomlådor till lillebror som han ska ha på balkongen. Innan han åkte hann vi plantera egna grönsaker i dem, ja kanske lyckades jag påverka honom lite.

Det blev tomt när lillebror åkte hem och jag längtar redan tills nästa gång vi ses. Jag fortsatte jobba i trädgården och flyttade diverse växter, planterade i krukor och var ganska nöjd med det jag hunnit med under dagen. På kvällen hann jag dessutom sy klart min brudklänning, nu har jag bara det och det och det och det kvar…  Jag måste börja ta tag i alla saker som är kvar nu.

Kommentarer:

1 VinterVild:

Life's a bitch and the you die. Typ :(



Jag håller alla tummar o tår för dig och minns att karma straffar folk till slut. Det tror jag hårt på.



Ja, snart bröllop! Måste hitta en snygg klänning :D

Kommentera här: