Lycka

I fredags när jag kom hem står svärfar tapetserarmästare Rolle och min kära man och sliter med tapetseringen. Ja det var inga lätta tapeter… De är av den gamla modellen när man måste kantskära dem.

 

 

De hade jobbat sen klockan 8 på morgonen och Rolle åkte hem vid 16, klockan 20 var vi färdiga med hela rummet. Det blev så himla fint, vi är så nöjda. Tapeterna var dyra men det spelar ingen roll, de var de här vi ville ha och det blev till och med bättre än vi tänkt oss. Vi tapetserade in skjutgarderobsdörrarna så att de smälte in bättre.

 

 

I lördags målades lister och dörr och jag hann även med att åka på en julmarknad. Jonas sprang Brappman som är en tävling endast för killar… om man vinner så får man ha ett stort brunnsgaller som är guldsprayad. Man får ha det i ett år, ja vart ställer man det om man vinner. Jonas vann inte så vi slapp gallret. 

 

I söndags vaknade jag med värk i rygg och ett av benen. Mr Ischias var på besök, försökte med alla medel jag kom på. Men han drog inte förrän jag hoppade ner i badet på kvällen. Då ville han inte vara med längre… Jag försöker tänka att det är träningsvärk och när bebisen sparkar blir jag ändå så lycklig.

 

Mamma och pappa kom på besök och det var tur. Jonas fick hjälp på övervåningen av pappa, jag hade inte varit till mycket hjälp. Mamma och jag pratade och skötte markservicen, det är så kul när de är på besök. Pappa och Jonas hann sätta alla lister i barnrummet och göra en del omfattningar runt dörrar. Det tar sig, förhoppningsvis kan vi flytta upp sängen i sovrummet i helgen, då får jag äntligen sova i en säng. 

Kommentarer:

1 Anonym:

Den där sängen förtjänar du verkligen!! Sååå fint det blir:)

2 Åsa:

wow vilka snygga tapeter :-)
kram Åsa

3 Johanna:

Tack!!!

Kommentera här: