Vart är mamma effekten?

Idag har jag sprungit min första tävling sen jag födde barn för 2,5 månad sedan. När man har en liten plutt måste man planera lite mer med ammning och annat. Jag startade 13:43 och behövde gå 13:15 till start så 12:45 bytte jag blöja under bar himmel. Sen ammade jag vilket gick ganska bra tills Vidar bestämde sig för att bajsa och det med råge. Det gick igenom bodyn och byxorna bara att slita av alla kläder och byta, nu började jag få ont om tid och inte hade jag gjort mig i ordning heller. När klockan var 13:15 fick jag nästan panik eftersom Vidar var super trött och grinig men sån tur var dök Magnus upp som tog honom i vagnen och gick en sväng. Vidar somnade efter 10 meter... Jag hann till starten men loppet vill jag helst inte prata om. Det var en plåga från start till mål, jag får använda all min energi för att försöka ta mig framåt. Några missar blev det också pga att jag var trött. Så nu efterlyser jag mamma effekten, var är den någonstans. Däremot Jonas verkar ha fått pappa effekten för han känner sig jättepigg. Fasiken vad orättvist!

Kommentera här: