Gräsänkling

Jonas är med jobbet någonstans utanför Ödeshög och kommer inte hem förrän i morgon kväll. Jag passade på att både köpa godis och en coca-cola. Jenny D kom på besök och vi käkade, gick en promenad och tittade på en film. Roligast med filmen var ändå när Vidar kommenterade. I morgon kommer mormor och morfar på besök, jag ska springa en tävling i Oxelösund och då passar mina föräldrar på att vara barnvakt. Det ska bli skojigt tycker Vidar. 
 
Har tänkt mycket på blixtnedslaget och tänkt vilken tur vi ändå haft. Det var inte så mycket saker som gick sönder ändå och Jonas har lagat spishällen, bytt lampor som gick sönder och vi har fått hem grejerna till pannan. Toaletten har han beställt grejer till och vi hoppas att de kommer snart, så länge får vi köra det naturliga sättet. Tur att vi är orienterare. Jag oroar mig för nästa gång det åskar, jag var livrädd innan och jag kan säga att det här inte gjorde saken bättre. Visst är sannolikheten att blixten ska slå ned i huset liten, men nu gjorde den det. Sannolikheten att den ska göra det igen borde vara nästan noll men jag tänker inte chansa. 
 
Tyvärr dog svalan igår. Vi försökte mata den med insekter och hällde vatten på ett fat men den överlevde inte. 

Kommentera här: