Behöver semester...

Igår gick jag upp 5:30 för att åka till jobbet i Enköping. Tog med mig Vidar och ditvägen var inget problem. Hade sådan tur att min arbetskamrat Daniels tjej Agneta, som är mammaledig, tog hand om Vidar under dagen. Hemresan började bra när vi kom till Stockholm somnade Vidar och han sov ända till Vagnhärad. Där  vaknade han och började gråta, sen var han otröstlig. Tågvagnen var full med människor och jag försökte verkligen allt för att få honom att sluta. Jag gick och ställde mig i änden på vagnen där man går ut, tyvärr fungerade inte glasdörrarna så det hjälpte inte så mycket. Det tar ca 25min från Vagnhärad till Nyköping... Jag stod upp och vaggade Vidar och försökte få honom att sluta gråta men det gick inte. När vi gick av hjälpte två män mig av med vagnen och sa till mig att man inte kan rå för om barn gråter men att de förstod att man får panik men det är inget att göra åt, de andra har säkerligen förståelse för detta. 
Jag var nu svettig som f-n och trött som jag vet inte vad. Försökte ringa Jonas för att försöka åka hem med Vidar till honom. Tyvärr svarade inte han som vanligt (var tydligen ute och sprang den här gången) så jag fick åka direkt till friluftsgårdsmötet som jag skulle på som började klockan 18:30. Det drog ut på tiden som vanligt men klockan 20:30 åkte jag hem. Tjugo minuter senare var vi hemma, Vidar var helt plötsligt på bättre humör och mamma var totalt utpumpad. Jag gav Vidar välling, fixade i ordning honom för natten och lade honom i hans säng. Men han hade svårt att komma till ro, 21:50 gick jag därifrån då fick Jonas ta över.
Träning hann jag inte med och då blir jag skitsur på mig själv för att jag inte hann det. Sen säger Jonas när vi ligger i sängen att jordgubbsplantorna dör där ute...
 
Ja det är också en lång historia. Vi har tänkt länge att vi ska göra om jordgubbslandet men vi ville inte börja förrän det blev höst. I söndags tyckte Jonas att vi skulle sätta igång med det. Jag grävde upp alla plantor och började gräva loss den översta gräsytan där vi skulle utvidga landet. Det tog många timmar och i söndags hann vi bara lägga på sand, jord, gödsel och fräsa landet. I måndags lade jag på duk och hann plantera 6 plantor. Sen hade jag inte hunnit mer sen dess. Att Jonas har semester den här veckan och jag jobbar heltid det spelar ju ingen roll. För han kan ju inte göra allt!
 
Så igår kväll när han sade så blev jag så jävla förbannad och ledsen. Hade svårt att somna så jag ställde klockan på 6. I morse var jag ute och planterade de där förbannade jävla plantorna så nu är det klart. Klockan 7:45 när jag var klar och jag kommer innanför dörren då kommer Jonas och Vidar ner från övervåningen. Då vaknade de. 
Nu är det bara träningspasset igår som jag måste ta igen... 

Kommentera här: