Sista mammadagen på länge

Ja idag har jag varit lite vemodig, det är sista mammadagen på länge. På måndag tar Jonas över och är pappaledig i ett halvår. Jag börjar jobba heltid. Jag är orolig att jag kommer att missa massor av skoj med Vidar, alla framsteg, alla skratt, ja allt. Nu tycker ni nog att jag är löjlig men jag är van att vara med honom jämt. Det kommer bli så mycket mindre tid. Men jag tycker också det ska bli skönt att jobba och kunna koncentrera mig på mitt jobb. Det kommer att vara nyttigt för Jonas att vara hemma med Vidar, då kanske han förstår hur mycket jobb det är och att det inte är så lätt att göra hur mycket som helst när man tar hand om ett barn. 
Jag måste nu prioritera ganska mycket, för jag vill vara med Vidar när jag inte jobbar...

Kommentarer:

1 Monika P:

Hoppas du har en bra första dag på jobbet! Stoffe glömde visa Vidar en riktig traktor igår ;) Det får vi ta nästa gång..

2 Johanna E:

Tack snälla för att vi fick komma. Ja traktorn kollar vi på nästa gång ;-)

Kommentera här: