Slut på semestern

I morse var det bara att palla sig upp och det tidigt eftersom SJ fortfarande har sin sommartabell. Klockan 6:07 fick jag ta tåget från Nyköping, tyvärr upptäckte jag inte förrän då att det är banarbete mellan Stockholm och Bålsta så det går knappt att ta sig till Enköping. Mitt tåg var inne i Stockholm 7:09 och ersättningsbussen gick 7, nästa gick 9. Så nu sitter jag på tåget mellan Stockholm och Uppsala och det går jättesegt. De verkar ha stora störningar för tåget skulle gå 7:36 och vi har inte passerat Tomteboda än. Kuligt så nu missar jag säkert bussen i Uppsala också. Om man tar bil till Enköping så tar det 1:50 nu tar det över 3 timmar (det beror på hur lång tid det tar till Uppsala och i den här takten så lär det ta väldigt lång tid). Hemresan jag kollat på tar 2:30 om tågen och bussarna är i tid. Konduktören på det första tåget sa åt mig att jag borde ha haft semester den här veckan... ja men nu är det så här att jag inte fick ha semester den här veckan och måste jag anpassa min semester efter SJs banarbete? Borde de inte sätta in ersättningsbussar och inte med 2 timmars mellanrum.
 
Lite bilder från vår semester, Vidar på beachen. 
 
 
 
Vidar testar mammas brillor och det var jättekul, kunde man hålla på med hur länge som helst. 
 
 
Och när vi hade kommit hem hade näckrosen slagit ut, dessutom kommer det minst en knopp till :-)
 
 

Kommentera här: