Trevligt på tåget

I måndags hade jag en date på tåget hem från Stockholm till Nyköping. Vi skulle fira att min vän Anna gift sig, så jag köpte med mig chailatte och hon princessbakelse och blåbärs cheesecake. Vi satt vid en plats med bord mellan och vi dukade upp våran fina buffé av läckerheter. Mittemot oss sitter en stackars tjej som tar upp sitt ägg och äter det. Stackars henne! Vi hann äta upp allt innan vi kom på att vi borde ha dokumenterat. 
 
I går träffades vi igen på tåget hem för jag fick hoppa in och åka på ett möte i Bålsta. Dagens "buffe" var mat istället för bakelser eftersom vi skulle springa Sprint DM i Södertälje. Men trevligt hade vi i alla fall. 
 
Sprint DM gick bra trots att jag känner att jag nog måste springa med förstoringsglas, jag ser inte alla trånga passager på kartan. Jag hade samma tid som Johanna Ö och jag tror vi vann. Tyvärr har inte resultaten kommit ut än och vi stannade inte kvar till prisutdelningen eftersom det blev så sent på kvällen. Tyvärr fick jag höra av några klubbkompisar som sprang andra klasser och startade sent att en kontroll blev stulen. Vad är det för jävla idioter som snor en kontroll, vart är samhället på väg någonstans. Det måste brista i uppfostran någonstans, samma sak att barn säger emot vuxna. Om det  börjar redan när de är små så kommer det inte bli bättre när de blir äldre. 

Kommentarer:

1 Sanna:

svårt att se kartan?? Du ser väl som en hök? Annars så prata med din optiker, eller min ;) Det finns sportglasögon som är kontrasthöjande. (oftast ett speciellt gult glas) Har du de utan styrka så finns de i prisklasser från 500 och uppåt. Kanske kan vara nåt?

2 Johanna:

Problemet är att man springer i maxfart och ska läsa kartan samtidigt, det är svårt att hinna med att se vägvalen och de små passagerna mellan hus och annat. Kartan på DM var inte helt ok ritad så man såg knappt en del av passagerna när man stod stilla efteråt och tittade.
Jag gillar mer att springa i skogen, jag är inte tillräckligt snabb heller tyvärr.

Kommentera här: