Långa dagar

Nu är jag nästan i Enköping, det har varit två väldigt långa dagar. Igår strulade det när jag skulle åka ner till Norrköping och bo i Jonas och Johanna Bs lägenhet. Det hade hänt en olycka i Stockholm och det var totalstopp. Jag behövde bara vänta i 1 timme extra men det tåget som jag tog var 3 timmar sent till Nyköping. Inte kul för de resenärerna. 
I morse gick jag upp 5:20 för att gå till tåget, kom fram till Huskvarna klockan 8:14 och började utbildningen 8:30. Klockan 16:30 var den slut och jag tog tåget från Jönköping klockan 18. Nu är vi i Västerås och det är inte långt kvar till Enköping. Tyvärr sover Vidar när jag kommer fram, tur att jag får gosa med honom i morgon. 
 
En sak som irriterar mig som bara den är när folk röker precis innan de ska hoppa på tåget. Här sitter jag nu  och försöker hålla andan eftersom den framför rökt innan den hoppade på. Fy fan vad det luktar illa!

Kommentera här: