Nightmare

Jag hade sett fram mot att springa natt DM i Hälleforsnäs men det visade sig bli en av de värsta upplevelserna jag gjort på en orienteringsbana. Orienteringen gick lite hackigt och seg i löpningen men ok lopp tills det är max en kilometer kvar. Jag springer i en mosse och helt plötsligt dyker ett dike upp så jag blir lite överraskad och hinner inte riktigt hoppa allt vad jag har utan det blir något halvmesyr hopp. Landar i diket rätt nära bortre kanten och diket är mossbeklätt. Det säger slurp och jag sjunker ner till midjan. Försöker komma loss men det känns som jag fastnat i cement. Försöker dra upp benen men kommer ingenstans,  ropar på hjälp men ingen är i närheten.  Hinner tänka diverse tankar och försöker slita upp benen innan jag ser en liten granplanta som jag tar tag i och lyckas efter jordens kraftansträngning dra mig upp med armkraft. Är rätt skärrad och helt seg i benen,  man kan säga att det såg musten och lusten ur mig. Jag missar dessutom kontrollen men tar mig runt banan. Får sedan veta att fler andra, även mycket äldre råkat fastna i diket och en arrangör pratade med mig och de vet om att det diket är "farligt". Då undrar man varför de inte informerar om det innan tävlingen. Jag är tacksam att jag har starka armar annars hade jag inte kommit upp. 

Kommentarer:

1 Monika p:

Usch vad läskigt! Borde inte det varit märkt på kartan? !

Svar: Jo det tycker jag också. De kunde i alla fall sagt något innan eller lagt ut spänger.
Johanna Engström

2 Anonym:

vad skönt att allt gick bra och att du fick revansch på söndagen :-).
kram Åsa

Kommentera här: