BM besök

Idag har jag varit hos barnmorskan. Jag lämnade Vidar på förskolan på vägen och redan när jag parkerade bilen började han skrika åka bil. När jag försökte säga att han fick åka på eftermiddagen så började han gråta. Jag bar upp honom till förskolan och försökte förklara för honom att han skulle leka med barnen och sedan kommer pappa och hämtar på eftermiddagen. Vi fick åka hissen, det hjälpte litegrann men så fort vi lämnat av ytterkläderna på hans plats så började han tjata att han ville åka bilen. En fröken tog honom i famnen och ställde sig vid fönstret där man kan se alla bilar som passerar. Han grät när jag gick och även när jag vinkade till honom i fönstret. Han slutade säkert efter några minuter men det är jobbigt i mammahjärtat. 
 
Jag åkte vidare till barnmorskan, Frida följde med mig idag på besöket. Det mesta såg bra ut. Hjärtat slog som det skulle, inga problem att höra det och jag hade låg och fin puls. Magen hade växt som den skulle, lågt blodtryck, bra blodvärde men tyvärr var det något i urinen som inte var super så det provet fick hon skicka på odling. Hoppas det bara beror på viruset jag har, kände bara att jag inte orkar mer just nu. Två barn på förskolan spydde tydlingen igår, det vill vi inte ha heller. 
Det barnmorskan sa var att jag inte fick sitta för mycket utan måste gå korta promenader under dagen så nu måste jag göra det till en rutin. Nästa besök är om 4 veckor. 
Idag kan jag i alla fall svälja utan att jag nästan svimmar av smärta, men det gör fortfarande ont. Fick i mig frukost och har kunnat dricka vatten idag. Alltid något, ser det som ett framsteg.

Kommentarer:

1 VinterVild:

Håller tummarna att det inte är ngt, och att du blir frisk snart. Kram!

2 Johanna:

Tack Becca!

Kommentera här: