Förvånad

Igår sprang jag min sista tävling för i år. Där tävlingen gick har jag inte sprungit sen 97 för jag kommer ihåg att pappa och jag åkte dit och tränade innan 5 dagars. Jag sprang ifrån pappa och han sa att nu hänger jag inte med dig längre. 
Igår sprang bland annat Tove Alexandersson, Annika Billstam och Johanna Öberg (junioren inte klubbkompisen). Speakern dömde ut mig innan loppet och sa att jag skulle få svårt att slå mig in där. Jag startade tidigt, hann värma upp ordentligt men tänkte flera gånger på hur långt efter jag var på 25-manna korten och att de hinner träna 2 pass per dag medan jag är glad om jag hinner med ett pass. Jag ska i alla fall göra mitt bästa och gå rätt. Det gjorde jag hade en mental dipp i mitten av loppet när jag var sjukt trött men jobbade mot de tankarna. Tove slog mig med 2,5 min ca 30 s per km. Annika var en min efter mig. Jag har tappat några sekunder hela tiden men det borde jag göra. Är otroligt nöjd med min andra plats. Annika vann VM guld tidigare i höstas och Tove den totala världscupen. 
Efter tävlingen åkte vi för att titta på Björnen som bor utanför Enköping men vi såg den tyvärr inte.


Kommentarer:

1 S:

Vilken "seger"! Grattis!!

Svar:
Johanna Engström

2 monika p:

Bra jobbat!

Svar: tack
Johanna Engström

Kommentera här: