Stressad klantarsel

Igår skulle jag hjälpa en kompis att sy några mössor. Hon har också två barn i ungefär samma ålder som mina barn. Vidar var mer vild än tam när vi var på övervåningen och jag skulle prov sy lite med overlocken samtidigt som jag försökte ha koll på att Vidar inte rev hela vår inredning eller råkade springa omkull någon av de andra barnen. Stressad som f-n och hade inte 100% fokus på symaskinen så jag råkade köra av en av 4 nålar. Inte de någon av de två som jag pajade för ett tag sen som tog 5 veckor att få tag i som jag för säkerhetsskull har 24 extra av nu... utan en av de undre nålarna, en loop. Det blev inget sytt igår och inte på minst 2 veckor framåt på den maskinen. Dessutom blir jag antagligen mer än 1000  kr fattigare eftersom just den nålen var skit dyr,  runt 900 kr och de måste skicka maskinen till fabriken i Huskvarna för den måste ställas in. Skojsigt ...

Idag har vi varit och tittat på bilderna som Marie på bildprofssen tog på oss i våras. Jag tog de här på Vidar när vi gick från parkeringen. Nu har han lärt sig att säga apelsin när jag ska fota. En bild när grabbarna myser i soffan hos mormor och morfar.




Kommentera här: