Pissdag

Mycket har gått dåligt eller inte min väg idag. Jag var på gymmet och tränaren Felicia kollade hur min mage artade sig efter barnafödandet och hon var inte nöjd alls. Det har inte blivit bättre sen sist hon kollade snarare sämre. Då menar jag delningen och djupet på musklerna. Nej jag har inte prioriterat att göra mammamage övningarna på säkert 1,5-2 månader... Prioritera mig själv? Nej det har jag inte gjort alls. 
Nästa grej var att man från och med den 1 september fick 20 timmar på förskolan. Eller det står så här "du har rätt till". Men på förskolan där Vidar går så vill de att man går tisdag - fredag 9-14 om man är ett "20 timmars barn". Jonas är pappaledig på fredagar så då vill jag att Vidar är hemma. Jonas skulle kunna vara pappaledig för Eskil och då skulle Vidar kunna vara på förskolan men så vill inte jag göra. Måndagar har avdelningen färre personal pga att de lägger in möten då. Därför får inte 20 timmars barnen gå på måndagar. När detta började gälla så sa en pedagog till mig att då fick man istället ha 8-15 ti-to om man ville. Så jag ändrade förra veckan till 9-15 dvs vi skulle i så fall ha 18h. Idag när jag lämnade så tittade pedagogen konstigt på mig och frågade om jag var mammaledig och att då tror jag du inte får ha så. Försökte då igen förklara detta. När jag kom och hämtade så sa den första pedagogen som jag pratade med först att det blivit ett missförstånd och att de inte har tillräckligt med personal över mellanmålet så att 20 timmars barnen får inte gå till 15. Man kan få ha dem 8-13 (men det är ju fortfarande 5h) och fortfarande tisdag -fredag. Så vi får betala heltid, maxtaxa, han tar upp en heltidsplats och blir snuvade på 5h/vecka för att vi inte får ha honom på måndagar för dem. Man kan säkert bråka om detta med förskolechefen men tyvärr är det nog Vidar som får lida för det så jag vill inte det. Tycker bara hela grejen är konstig och tycker de borde lägga till lite i sin text på kommunens hemsida till något i stil med "du har rätt till 20 timmar men bara om du har barnen de dagar och mellan de tider som förskolan har bestämt"
Ikväll sprang vi träning, då gick mitt vristskydd sönder så jag måste skaffa nytt. Nu hoppas jag att morgondagen blir bättre.

Kommentera här: