Hur svårt ska det vara att hålla reda på nycklarna?

Jag har nästan alltid min bilnyckel i min jackficka och jag säger min för vi har två nycklar till Saaben. En med en nalle på, den är min och sedan har vi en till nyckel med ingenting på... Jonas vill ha de så. I tisdags körde kväll körde jag till natt cupen och Jonas körde hem med min nyckel. Sedan lade han den i sin jackficka och glömde lägga in den i nyckelskåpet så igår morse när jag skulle höra till förskolan så fanns inte min nyckel. Inte heller den andra... Så jag ringde Jonas och var på ett strålande humör, jag hade redan börjat leta i hans fickor. Fick bekräftat att min låg i hans jackficka, i jackan han hade på jobbet i Norrköping. Den andra visste han inte riktigt vart den var någonstans. Jag letade i alla hans kläder och svor en del... Var i pannrummet och letade på bänkar och i hans arbetskläder men hittade ingen så jag fick koppla på vagnen bakom cykeln och drog till förskolan. Vidar ska vara där 8:45 ungefär men kom dit 9:20. Sån tur var lagom tills de skulle gå till skogen eftersom gårdsplanen är en isbana på förskolan. När jag kom hem letade jag igen men hittade ingen nyckel. Fick cykla och hämta Vidar på eftermiddagen igen. Jonas hittade sedan nyckeln på kvällen, den låg i vedtraven en bit ned, där hans jobbarbyxor hängde över en vedtrave. Blir man trött eller!

Kommentarer:

1 S:

Åh herreguuud!

Kommentera här: