Ockelbo orientering

Ja om inte jag stressar ihjäl mig så är jag förvånad. Det är saker hela tiden och det går i ett. 
Helgen var kanon, vi bodde på ett jättefint ställe som heter Jädraås. Fanns mycket att titta på där som en gammal masugn, gamla tåg som gick på smalspårig räls, en hängbro, fin natur och mycket mer. Vi bodde precis vid en sjö så Vidar och Jonas fiskade. 





Vi åkte upp redan på torsdagen men sprang inte förrän lördag så att vi fick en dag att hitta på något annat på. Jag hade föreslagit att vi skulle åka och bada i ett badhus men eftersom vi varit magsjuka så tyckte inte Jonas det. Wetterlings yxor tillverkas i Storvik så jag föreslog att vi skulle åka dit och titta. Vi ringde men fick inget svar men chansade och åkte dit. Det var ju en klämdag och tyvärr hade de stängt. Sen kom Jonas på att det fanns en såg mitt ute i skogen i närheten av Storvik. Så dit åkte vi.... jag satt kvar i bilen, brädor har vi hemma och så kul är det inte. Sedan åkte vi till Sandviken och gick på xxlsport sen fick det vara nog med shopping för Jonas så vi åkte tillbaka till husvagnen (vi köpte några gel som man använder när man springer långt).

Tävlingarna då, de gick över förväntan. Medeldistans på lördagen i värmen. Gjorde 30 s på en kontroll och blev trött på slutet. Blev en 10 plats som jag var supernöjd med. Långdistans på söndagen, 10 km jaktstart. Gick ut som 23 och i början undrade jag hur jag skulle orka men blev piggare och piggare. Låg i en klunga och lyckades avancera till 13:e plats i Swedish league. 





Kommentera här: