Tillfälligt växthus

Igår hjälptes hela familjen åt att bygga det tillfälliga växthuset. Vi blev inte klara. Jag sprang mest runt och hade koll på barnen.




I tisdags ringde Jonas från jobbet och sa att jag ordnat kalaset bra men att jag inte borde ha bakat bröd också. Var ju kul med en liten uppskattning. 

I tisdags så fixade jag och Vidar nätet över jordgubbslandet han fick hjälpa till med  klippa. Tyvärr tog jag inte saxen direkt efteråt utan plockade undan lite...  då passade han på att klippa mina tulpaner. Inte kul alls.


Kommentarer:

1 Monika p:

Vad ni bygger o fixar! Blir ju kanon. Bara "plocka" blommorna har nog alla barn gjort nån gång 😉

Svar: sant hoppas bara att han lär sig vilka blommor man får plocka.
Johanna Engström

2 S:

Efter regn kommer solsken. Man får njuta av det lilla. Ibland kommer relationen i sista hand under småbarnsåren. Sug åt dig tacksamheten.

Trist med tulpanerna men det är ju i alla fall trevligare så där än uppätna av rådjuren :-P

Fint bygge! Vad ni är flitiga!

Svar: sant. Vidar var så stolt när han klippt blommorna. Ja växthuset känns kanonbra ärvs nöjd att snart kunna odla ordentligt.
Johanna Engström

3 S:

Ska bli spännande få se odlingarna :-)

Kommentera här: