Vilken helg

Jag har tävlat i 3 dagar men har hunnit med mycket annat också. 
I fredags var det sprint DM i Oxelösund, fick åka helt själv. Jonas var hemma med barnen. En rolig bana både i stadsmiljö och lite skog. Jag är riktigt nöjd med mitt lopp, missade att man fick hoppa över två staket och tappade lite tid på att gå runt. Lyckades vinna med ca 15 sekunder, så roligt.
I lördags kom mina föräldrar ner och följde med på måsens ungdomstävling. Den gick på samma ställe som sprint DM. Vidar hade jag anmält i inskolning för det fanns ingen miniknat. Morfar fick gå med honom men Vidar hade bråttom han var oftast 50 meter före. Han var hur nöjd som helst att ha fått sprungit med morfar.


Jag hade 4,2 km och startade först. Det var snabblöpt men ganska backigt. Jag gjorde ett mycket bra lopp med minimala misstag. Tyvärr var det inte många som sprang. Jag lyckades vinna igen och jag fick ett par hörselskydd med radio, vilket schysst pris!


Igår kväll åt vi gott och såg en rolig film som mamma och pappa hade med sig.
Idag åkte Jonas med på tävlingen, det var stafett och vi sprang tillsammans. Jag startade och sprang en medeldistans på 4,2 km. Växlade till Jonas som sprang en sprint, han växlade till mig och jag sprang sprint sen sprang han en medel. Det gick fort 4,2 km på 24 min och jag var 2 in på första. Det var en kille före mig men de hade en dam på andra och henne sprang Jonas om. Jag höll ledningen på 3:e och Jonas höll undan på sista trots att killen som gick ut efter Jonas var ifatt honom ett tag. Vidar fick springa med på upploppet, det tyckte han var roligt. 1000 kr på Beijer bygg fick vi, det var ju kanonbra. Tur att vi hade så bra barnvakter på tävlingarna. Vidar sa innan han somnade att han haft jätteroligt på orienteringen med mormor och morfar. 


Här hemma händer det grejer, det är fullt i växthuset  jag är supernöjd med mina planteringar.


Mamma och pappa tog med sig dammen och vi började genast gräva. Jonas hjälpte mig sån tur var så att det gick snabbare. Vidar grävde också. Jonas tog traktorn som hjälp för att lyfta upp en stor buske, tyvärr fastnade traktorn och slirade så det blev en del märken och vi fick fylla i med jord i spåren men jag är bara glad att vi grävt ur för dammen. Förhoppningsvis kan jag fortsätta med att fixa runt om i morgon.



Kommentarer:

1 Monika p:

Tre tävlingar och tre första platser! Jättebra jobbat! Ser fram emot att se hur dammen blir.

Kommentera här: