För mycket skit i tankarna

Det blev nog lite för mycket i helgen... Först med jobb på Stigtomtakaveln och Jonas och jag försökte varva med att hjälpa till där. Min träning blev sådär, jag skulle springa intervaller på fredagen och det hade jag tänkt göra när jag startade enheter (alltså kontrollerna, man springer till alla kontroller och sätter i en pinne, då startas kontrollerna) men det kom snö och terrängen var jobbig redan innan snön och med 1 dm tung snö så blev det inga intervaller utan mer som ett styrkepass. Jag frös som fan när jag satt ut kontroller och skakade som ett asplöv. Åkte hem och försökte så upp värmen men jag blev helt förstörd mådde riktigt dåligt. 
På lördagen startade jag kontroller igen, då hade det varit riktigt kallt på morgonen så snön var inte lika tung och blöt utan bara jobbig så det blev ett tungt pass igen. Sen jobba hela dagen och kom hem sent på eftermiddagen. I söndags kände sig Jonas inte så pigg och han blev irriterad och sur. Vi åkte till kolmården på medeldistans tävling. Jag gick först miniknat med grabbarna och fick bära runt Eskil för det var mycket snö och blåbärsris. In med dem i barnpassningen och sedan byta om och springa till start, magen var inte helt i schack heller men det var inget som störde när jag sprang, dessutom en begynnande huvudvärk. Det har också varit lite irritation angående stafetten på måndagen och det har stört mig ganska mycket. Det gick bra i början men sedan gjorde jag ett otroligt skitmisstag, jag läste på fel saker på en sträcka och jag tyckte inte att kartan och jag var överrens så jag missade över 3min. Sen gick lusten ur mig, även om jag vann sträckan efter. Sen gjorde jag två misstag till inte lika stora men ändå skitdåligt av mig. Jag var så sur och arg när jag kom i mål. Jonas tog fel karta H21 istället för H21E som han skulle springa, han trampade ner i ett hål och skrapade upp ena smalbenet ordentligt. Barnen var på barnpassningen och var nöjda med det även om Vidar klagade senare på att han inte fick springa inskolning (det hann vi inte eftersom vi startade mitt i fälet och man fick starta tills klockan 13 (inskolning) och det var 1400m till start. Så vi hann helt enkelt inte men lovade honom att han skulle få springa det nästa dag. 
 
På kvällen såg vi att Eskils långfinger var svullet längst ut i toppen och han hade väldigt ont. Jag testade att göra ett spritomslag men det var inte jättelätt att få det att sitta kvar när han grät och tyckte det gjorde ont. När han skulle sova satte jag ett plåster med sprit på och det gick bättre för det var bilar på och han fick välja plåster själv. 
Tyvärr var inte fingret bättre igår morse och han var dessutom rödblommig och mosig, lite flammig över kroppen så jag ringde 1177 och vi fick en tid till vårdcentralen. Jonas skulle inte springa stafetten eftersom han inte var frisk så han fick åka in med honom. Eskil fick penicilin men jag har lagt spritomslag idag igen för det var inte någe bättre med fingret idag. 
Vidar och jag åkte på stafett igår själva. Jag skulle springa sista sträckan och han var taggad för att springa inskolning. Tyvärr fanns det bara ÖM1, 2,5km mycket lätt/vit. Jag tänkte springa med honom men det gillades inte, fick inte springa i tävlingsområdet innan jag själv sprungit. Sån tur var skulle Ingalisa springa så Johanna Ö tog med Vidar också. De var ute i 41 min, det var alldeles för svårt, Johanna hade hjälpt hur många som helst i skogen. De skulle bland annat följa en sjökant. och på något ställe en liten släpstig. Barnen var glada i alla fall. Tyvärr gick det sämre för mitt lag, första sträckan hade ingen bra dag och tappade bort sig totalt och bröt och andra sträckan var inte riktigt frisk men tog sig runt. Jag sprang ok. 
 

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 S:

Det är inte lätt att hinna allt och vara alla till lags... Hoppas de grå tankarna är borta till imorgon. Bara positiva tankar får stanna. De andra får passera!

Svar: Sant, i morgon ska jag bara fokusera på positiva saker och njuta när jag springer.
Johanna Engström

Kommentera här: