Intensiv helg

Jag undrar vart världen är på väg, det blir bara värre och värre. Varje dag står det i tidiningarna om våldtäkt, terrordåd, vansinnesdåd, mord osv. Det som hände i fredags i Stockholm är fruktansvärt, hur kan man köra på oskyldiga människor. 
 
På grund av det som hände så vågade jag inte köra över Stockholm när jag skulle åka och springa en natt tävling utanför Kungsängen. Så det blev stressigt för mig, jag slängde ihop alla grejer och packade in barnen i bilen och åkte till Enköping där Pappa tog min bil och barnen och jag hoppade in i mammasbil och hon körde mig till Kungsängen. Sån tur var fanns det en lokal att sitta i så hon behövde inte frysa. Jag hade funderat på att springa H21 eftersom deras bana var 11 och D21 var 7,5km men jag orkade inte krångla och eftersom jag skulle springa en medeldistans på lördagen så var det nog bra. Det gick i alla fall kanonbra, hade kunnat springa 1 min snabbare om jag gått helt rent. Terrängen var sådär, mycket avverkat och kompassen fick en bubbla i sig, varför jag inte använde den nya kompassen jag köpte förra helgen ja det kan man fråga sig. Loppet räckte till en seger och det känns väldigt bra inför natt Sm även om banan då är 9,9km. Vi kom till Enköping runt halv ett och sån tur var fick jag sova hyfsat mycket på natten och morgonen. Sen bar det iväg till Almunge utanför Uppsala. Medeldistans och jag kände mig lite sliten men ändå hyftsat ok. Gjorde en grej på 30sekunder och ett lite dumt vägval men jag kunde ju inte veta att ett kärr i skogen som jag skulle passera var mer som en sjö så jag fick springa runt. 2a blev jag efter en tjej som inte sprang natten och hon är riktigt duktig så det kändes väldigt bra. Vi drog vidare till min syssling Camilla och fick mat och hann umgås i ca 2,5 h innan vi var tvungna att åka igen. Skjutsade hem mamma som följde med hela dagen för att hjälpa till med barnen, hon gick miniknat med Eskil som var så stolt över sin medalj han fick. Klockan 21 var vi hemma i Fada, båda barnen somnade i bilen och jag var riktigt trött. 

Kommentera här: