Kycklingar

Vi har inte haft tur med kläckandet tyvärr. 8st kycklingar av 24 ägg blev det och två som nästan tog sig ut men dog under processen. Sen tror jag det var minst 6st som dog sent i utvecklingen. Vi hade hoppats på minst 10 och helst 15. Vi får försöka köra en omgång till snart men tyvärr fick vi lämna tillbaka äggkläckningsmaskinen.
 
Mer skit har tyvärr hänt också. I förrgår efter tävlingen när vi var hemma på gården så hade jag precis släppt ut barnen och skulle bara hänga tvätt innan jag gick ut. När jag kommer ut till dammen ser jag att Vidar leker med hoven i dammen. Jag har hoven till att ta ur löv med. Hur som helst så ser jag att det är något jävelskap på gång. Upptäcker att två av fiskarna beter sig konstigt och Jonas kommer och skäller ut mig för att jag släpt ut fiskarna för tidigt eftersom de inte verkar må helt ok. Men jag kollade ju på dem när vi kom hem och då mådde de bra sa jag. Vidar ser väldigt skyldig ut och efter diverse utfrågningar visar det sig att han tagit upp dem med hoven och vad han gjort då med dem vet vi inte. Hur som helst så var de döda idag. Så nu finns det bara en fisk i dammen. Jag är jätteledsen och vi har pratat med Vidar om detta men vi får i alla fall inte tillbaka våra fiskar. Jag ska köpa två nya, för stackarn är ju helt själv. Sen ska jag lägga nät över så att Vidar eller Eskil inte kan köra ner hoven där. 
 
 
 

Kommentarer:

1 S:

Åh vad tråkigt med fiskarna. Och stackars Vidar. Hoppas han tog det bra...

De 8 som kom verkar himla fina i alla fall... Hur högt brukar utfallet vara ungefär?! Jag jämför med människor. 8 av 24 är ju rätt bra i vår värld :-)

Svar: Ja han skäms lite. Jag får köpa två nya, han lär inte göra om det. Det är tydligen svårt med äggkläcknings maskiner. Ungefär hälften tror jag. Får kolla upp det bättre. Vi ska köra en omgång till.
Johanna Engström

Kommentera här: