Motvind

Ibland känns det som livet är i motvind, det är inte så roligt och speciellt inte när stormarna kommer från ens käresta. Vi har delade meningar om tid och vad vi ska göra med den... Jobbigt när det blir bråk om detta och jag känner att jag försöker göra allt för att få livspusslet att gå ihop och för att alla ska vara nöjda och glada. Även om det blir så att jag vrider ut och in på mig själv och stressar ihjäl mig, bara alla andra är nöjda och glada. Men tydligen räcker det inte till och jag är inte hemma och hjälper till hemma tillräckligt. 
Det går väldigt bra med orienteringen och det är ju bra inför natt SM som är den 21 april men det känns tråkigt när inte Jonas kan stödja mig i detta. 
 
I lördags hade vi en hemma dag, vi städade huset, eldade så vi kunde grilla korv, grävde i jord och grejer i komposten, grabbarna letade efter maskar, staplade ved, kollade in hur vi ska göra i ladan (hela golvet är bilat, nu är bara frågan om vi ska skotta ut allt eller slå sönder allt i småbitar och fylla med det), gjort drottningssaft, har säkerligen glömt något...
 
Igår var en fantastisk dag på många sätt. Vi åkte på Mälarmårdsdubbeln i Hälleforsnäs och först sprang jag inskolning med Vidar och som han sprang, helt underbart och han tyckte det var så kul. Sen gick jag miniknat med båda grabbarna och lämnade sedan in dem på barnpassning. Då sprang Jonas sin bana. Jag startade en timme efter Jonas och terrängen var väl ingen riktig drömterräng det var avverkat och mycket grönt men det gäller att göra det bästa av situatuionen. Jag kände mig seg och trött sen natten, det slet att springa H21 8,5km i 2 plusgrader och ihållande regn, fasiken vad jag frös. Hur som helst så kämpade jag på hela banan, blev lite trött på slutet och gjorde en klantig bom på näst sista på 30 sekunder. Är väldigt nöjd med mitt lopp och det blev en seger, vad glad jag blev. Jonas kände sig också seg efter fredagen, skönt att inte bara jag var sliten. Han gjorde någon minuts bom och blev 2a vilket är kanon med tanke på att han inte tränar speciellt mycket. 
 
Några bilder från helgen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Rebecca:

Kärlek till dig! Tycker du är bäst och älskar att läsa dina inlägg även om jag inte kommenterar så mycket.

Svar: Tack Becca <3
Johanna Engström

2 Monika p:

Härliga bilder som vanligt! Är det tävling "längsta tungan vinner"?😉

Svar: Haha ja, Eskil gör precis som Vidar gör hela tiden.
Johanna Engström

3 S:

Stort GRATTIS till segern och en härlig dag. Du får tänka på de fina stunderna när det viner... Förstår att det är trist med olika fokus och prioriteringar. Suck! <3 Fina bilder :-D

Svar: Ja det är svårt att helt glädjas men nu verkar han ha kommit på andra tankar så nu säger han inget om när jag vill springa. Kanske han fick sig en tankeställare.
Johanna Engström

Kommentera här: