Nyköping winterrun

Vilka nätter jag har haft de sista 5 nätterna. Först var Vidar dålig en natt med hög feber och sedan Eskil. Den senare har vaknat och väckt mig, varit ledsen och inte somnat så lätt. Har velat bli buren och inte alls varit på humör. Nu somnade han tidigt rida och jag hoppas jag får ta igen mig inatt. 

I söndags sprang jag Nyköping winterrun eller winter trail run.  10km på Sörmlandsleden och dessutom sprang vi på vår mark. En backe var uppkallad efter oss "Engströms mördarbacke". Det är svårt att veta hur fort man ska springa för att orka hålla samma tempo men jag är supernöjd med mitt lopp. Gjorde mitt eget lopp och blev själv nästan direkt. Kom faktiskt 2a totalt efter Hector Haines. Ska kolla den exakta tiden senare men runt 52.25. Känns som jag blivit bättre på att veta vad kroppen pallar nu när jag blivit äldre och mer rutinerad.


Kommentarer:

1 Monika p:

"Mördarbacken" låter inte som nåt jag skulle klara av 😉

2 Johanna:

Jodå det skulle du, den är inte så farlig som den låter.

3 S:

En sådan backe skulle man ha :-) Vad kul! Härligt att du fick en sådan fin löpkänsla!

Svar: Hoppas på mer snö nästa vinter.
Johanna Engström

Kommentera här: