Sprint SM stafett 2017

Jävla förkylning! Igår var jag inte alls ok och kände att jag nog skulle få hoppa över stafetten och förstöra för laget. Men i morse kändes det bättre, lite snorig var jag fortfarande men det kändes bra. Så jag pallade mig upp klockan 6 och Eskil hade ju redan vaknat då så han hjälpte mig med frukosten. Sen väckte jag Vidar vid 6:40 för han ville följa med. Det ville han verkligen för frukosten försvann på bara någon minut. Magnus hämtade mig och Vidar och körde oss till Örebro. På sprint stafett så måste man tydligen sitta i karantän så att man inte ska kunna snacka med sina lagkamrater. Jag fick starta och eftersom vi aldrig haft något lag så hade vi startnummer 39 av 40, i rad 8 fick jag stå. På en smal cykelväg där det var ett staket mot vattnet på ena sidan och avsnitzlat mot en gräsmatta på andra. Försökte avancera några platser direkt och efter 100 meter svängde vi in på en stor gata. Det tog minst 300m innan jag hittade startpunkten, det var varvning så jag hade svårt att hitta starttriangeln. Kände mig riktigt pigg i början och jag sprang bra och avancerade några platser. Det var enkelt i början och sedan varvade man, då började jag känna mig lite trött men höll ihop bra men orkade inte riktigt ta några platser på andra halvan. Växlade ut som 14:e, 58 sekunder efter men hon var 27 sekunder före tvåan. Simon sprang bra, han höll placeringen, han hade sprungit både individuellt kval och final fredag och lördag. Peter sprang 3:e och han tog till 9:e plats och det är han som velat att vi ska ha ett lag på den här stafetten. Anna gick ut på sista, hon har haft halsfluss så vilken toppen uppladdning både hon och jag har haft. Hon gjorde det bra, sitt eget lopp och hon fick springa mot de bästa. Tog oss in på en 15:e plats och vi har fått försmak för mer. Det var superkul att springa sprint stafett. Nästa år då jäklar och då behöver vi inte stå längst bak i starten.
 
 
 
 
 
Den här grabben fick stanna hemma med pappa men han var nöjd för det, han fick ju åka traktor.
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 S:

Härliga bilder! Vad roligt att det gick så bra!!

Kommentera här: