Äntligen växthus!

Det är ett mirakel, för ja det är det. Om ni visste vad jag längtat efter ett eget växthus och ja man kan ju tycka varför har du bara inte köpt ett. Problemet är att jag vill ha ett stort växthus och de är "ganska" dyra. Jag har varit på väg att köpa något litet bara för att ha så länge men Jonas mamma har 4st växthus och hon sa att det lika bra är att skaffa ett ordenligt. Så jag har tittat på ett på 23-25 kvadrat sen är det så att allt måste vara snyggt också i alla fall om min man får välja och även jag fast i det här fallet så hade jag kunnat ha ett tunnelväxthus i plast så länge bara jag kunde odla någonstans. Nu blir det i alla fall ett ordenligt på mur på 23 kvadrat. Efter mycket om och men så blev det ett willabgarden, vi tittade även på classicum men de var inte så trevliga att ha att göra med. Vi har köpt det olackat för det var fruktansvärt dyrt att få det lackat, runt 28000 kr, vi ska försöka göra det själva. Sen har vi fått tegelstenar av några kompisar som sålt sitt hus och som i sin tur fått tegelstenarna av någon annan. Huset kommer vecka 15 men jag tror tyvärr inte att vi kommer sätta upp det på en gång. Vi måste först göra grunden och Jonas vill inte stressa med detta, vi håller även på med ladan. Vi ska plocka ut allt som står i ladugårdsdelen, bila upp all betong och sedan gjuta nytt golv därinne. Då kan vi göra ett förråd (så att vi kan plocka ut allt från magasinet) och sedan ska det även bli verkstad och förvaring av diverse gissar jag. I sommar tror jag att vi ska göra golvet på skullen. Men vi hade tänkt att hyra en grävare när vi gräver ut det som är i ladugården och då också gräva för växthuset. Vi får se när det blir, jag är i alla fall lycklig att vi beställt växthuset.  
 
Så här kommer det se ut, sen får vi se exakt vilken färg det blir när vi lackar det men jag vill ha det i vinröd. 
 
Min sådd växer, här ser ni grönkål och broccoli. 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Monika p:

Wow vilket hus! Var ska ni placera det? Lycka till med odlingarna.

Svar: Ja jag får ta en bild och lägga upp tror jag.
Johanna Engström

2 S:

Spännande! Kommer nog bli kanonsnyggt - som allt ni gör! Vinrött tror jag också blir super! Då får alla plantorna plats :-) ...och en massa annat med 8-)

Svar: Haha ja tanken är att man ska kunna sitta där också men vart ska alla små plantor jag har fått plats. Måste nog skaffa ännu ett växthus ;-)
Johanna Engström

Kommentera här: