Morgonpigga barn...

Vi har inga mörkläggningsgardiner, har inte haft det sen jag flyttade ihop med Jonas. Har ändå kunnat sova bra och jag tror det gör det lättare att sova när man behöver det. Vi har inte haft några problem med Vidar heller, han har sovit bra på mornarna både på vintern och på sommaren när det är ljusare. Vi verkar inte ha lika tur med Eskil, han har börjat vakna tidigare och tidigare och han är väldigt lättväckt. Han kan inte heller somna om, det kan Vidar och har alltid kunnat göra det. Så de senaste mornarna har han vaknat 5:30, 5:45 ungefär och det är inte så roligt. 
 
Något som är roligare är att jag fick tips om en kanonbra hemsida där man kunde beställa fina saker till barnen. Lantliv.se Lite bökigt att beställa för man fick maila henne, det fanns ingen webbshop men hon var jättetrevlig och grejerna kom snabbt. Killarna fick varsinn traktortröja och det är ju väldigt populärt här hemma. Traktorer eller bilar... Sedan köpte jag sängkläder för de var så fina, de får jag ta kort på senare. Köpte även en bakform, vi bakade en kaka i morse, klockan 7 stod den i ugnen för då hade vi redan käkat frukost och rört ihop ingredienserna. Får ta en bild på resultatet när jag vänder upp den. 
 
Jag får ta en bättre bild senare på traktortröjorna, den här är tagen på kvällen så det blev lite mörkt. 
 
 
 
 
Skitiga barn är glada barn... Melon och lera är ju kul att ha i ansiktet. 
 
Vidar och jag såg ett vårtecken igår, myror.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Monika p:

Kan verkligen rekommendera mörkläggning gardiner. Hade det i ungarnas rum när de var små. Och de sov så mycket bättre. (Och längre) var även jättebra när de skulle vila på dagen.

Svar: Får överväga det!
Johanna Engström

2 S:

Hoppas det löser sig så ni får sova... Fina tröjor - och kaka! :-D Lyckliga pojkar nu va?!

Svar: De vill bara ha traktortröjorna... tur att vi har fler.
Johanna Engström

Kommentera här: