10 mila 2017

Det var en lång resa ner till Göteborg i lördags. 4h tog det med kiss stopp och stopp för att handla mat. När vi åkte ner läste vi också att parkeringen blivit stängd och att det skulle "bli lite längre att gå". Det skulle vara 300m så vi funderade på att inte ta med vagnen sån tur var så tog vi med den för det visade sig att det var minst 3 km att gå. Parkeringen blev stäng pga att det regnat så mycket och det var minst sagt lerigt på TC. Vi kom dit ca 30min innan starten så jag bytte om och gick och tittade när tjejerna startade. Värmde sedan upp innan det var dags för mig att springa iväg. En av våra ungdomar hade sagt när hon kom tillbaka att det var skitjobbigt, backigt och tungt men fint. Jag försökte peppa de andra och vända det hon sagt till positiva saker. Lauriane sprang ok, hon var inte helt nöjd med sitt lopp var inne som 77a lite över 6 min efter. Direkt till startpunkten var det en rejäl uppförsbacke men jag tyckte inte den var så farlig och redan där sprang jag om minst 10 lag. Sen flöt det på, orienteringen funkade superbra likaså löpningen. Det kändes som de nära sprang i 100 men jag hade en högre växel och sprang 120, passerade lag efter lag. Det var så fint i skogen speciellt uppe på höjderna och jag tyckte banan var snällt lagd. I slutet kom jag ifatt Maria Magnusson och detta var ju hennes hemma terräng henne sprang jag ifrån. Hon sa efteråt att hon var imponerad av hur stark jag var idag. När det var ca 1,5 km kvar stod det fotografer vid en kontroll och det smattrade när jag kom. Förstod att jag sprungit bra. Gav allt från sista och in för att hinna prata med Anna när jag lämnade över kartan. Sprang med ett leende på läpparna hela upploppet. Jag hade tagit 2 min på täten och plockat 58 platser, vi låg nu på 19 plats. Fantastiskt. Anna fick äran att springa långa dagen damsträckan på 11 km. Tufft gjort tycker jag och även om hon inte var nöjd så tycker jag hon gjorde det bra. Linnea fick inte till det alls sa hon, blev nervös och missade mycket. Chantelle missade ibörjan men sprang bättre på slutet. Det blev till slut en 80e plats. 

Jag var som en solstråle hela eftermiddagen efter mitt lopp och jag tror jag inspirerade killarna. 
Fick behövlig massage efter loppet av Åsman. Efter målgång var det dags att bege sig hemåt och tyvärr ville ingen åka med mig hem. Tog först 40min att gå till bilen med barnen i vagnen. Sen packa in dem och Vidar skulle kissa. Så klockan 20:07 åkte vi från parkeringen. Vi gjorde 2 stopp ett i Borås för att handla lite och sedan ett innan Norrköping för att tanka. Höll mig vaken men kände mig jäkligt seg sista biten. Vi var hemma vid midnatt sen var det bara att packa in barnen och ner i sängen och sedan bära in alla saker. Puh vad trött jag var sen.


Kommentarer:

1 S:

Vad roligt med en sån fullträff. Det var vad du behövde! Skönt att du tog dig ända hem utan att somna. Förstår att du var trött efter den dagen.

Svar: Ja helt slut var jag.
Johanna Engström

Kommentera här: