Magproblemen fortsätter

Puh jävla mage! Det började med att Eskil spydde i bilen när vi åkte hem från Enköping förförra veckan, han spydde en gång. Sedan spydde Vidar en gång på fredagen. Sen började jag må illa i tisdags och hade ont i magen, blev bättre på onsdagen men inte helt bra. Kunde inte äta nästan alls och om jag ätit blev jag illamående. I fredags när vi kom upp till Bollnäs så spydde Vidar igen en gång. Det var alltså en vecka efter första gången. Men vad skulle vi göra när vi redan var där uppe. Han har dessutom klagat på ont i magen redan innan Eskil spydde, när jag och Eskil var i Enköping. Men Jonas trodde inte att det var något. Det har han även gjort nu i veckan. Eskil har inte heller ätit superbra så något skumt är det. 
I lördags var det dags för medeldistans och jag kände ju redan på uppvärmningen att jag inte riktigt var ok i magen, det känns inte bra. Det är det bästa jag kan beskriva det. Lite små små missar gjorde jag i början men försökte kämpa på men hade ingen kraft alls. Sen gjorde jag tyvärr en nästan 2 min bom och blev ifatt sprungen av hon som startade bakom. Hängde nästan med henne i mål. Ganska besviken var jag och ännu mer när jag var 10min efter på en medeldistans. 3:an var 4 min efter iofs men det är så jäkla trist när man inte kan springa ordentligt. På lördagskvällen fick jag i alla fall i mig en pizza och jag fick i mig frukost så långdistansen gick hyfsat. Jag tog gel var 20:e min ungefär så att jag skulle få energi hela tiden. Sprang nog lite för avvaktanade i början men jag var ju inte säker på att jag skulle orka 10,5 km när jag ätit dåligt i veckan. Ett dåligt vägval gjorde jag på ett ställe och sen gick jag lite för högt till en kontroll och tog lite för mycket höjd annars bra. Var ändå 12 min efter Helena Jansson som var bäst. Känns sådär. Nu försökte jag fråga Vidar om han hade ont i magen idag för i så fall tänkte jag att jag ringer vårdcentralen, min mage är sådär. Det känns bara inte bra.
 
 
På lördagen åkte vi till Biltema i Bollnäs och en jättestor handelsträdgård Mobackes, där fick vi se sköldpaddor. Sen åkte vi upp i skogen och tittade på Bolletjärn, det tyckte grabbarna var kul. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 S:

Usch vad jobbigt! Hoppas ni blir friska snart. De där magvirusen kan ju vara riktigt jobbiga. Fina bilder från tjärnen :-D

Svar: Ja man orkar ju inte ordentligt. Det var så fint där, nu hoppas vi på vår så att alla blommor i trädgården slår ut.
Johanna Engström

Kommentera här: