Ny omgång ägg

Vi fick bara 8 kycklingar så nu förbereder vi för att kläcka en ny omgång. Jag hälsade på de som köpt mammas och pappas gård de har en fågelfarm. De hade 6 olika sorters höns så jag köpte 20 ägg. Sen kom jag på igår att jag gärna vill ha några Maranhöns så jag hörde av mig till en kompis och hon hade sådana höns. Så där var jag idag och köpte 6 st ägg. Sen ska vi få ägg av Ulla igen som vi brukar få av. De hönsen blir ju så fina. Hon jag hälsade på idag hade de finaste topparna jag sett. 



Kommentarer:

1 S:

Åh vad spännande!!

2 Monika p:

Oj vilka bruna ägg! Ser ut som choklad ägg. Vilken sorts höns lägger dessa?

Svar: Ja visst är de fina. Såg sådana på Facebook och tänkte samma sak så jag kollade upp det. Maranhönor och de är jättefina. Så jag hörde av mig till min kompis som jag visste hade höns och sån tur var hade hon Maranhönor. Hoppas de kläcks!
Johanna Engström

Kommentera här: