Vad var det för bra med det här...

Igår fick jag verkligen fundera innan jag kom på vad det var som var för bra med det som hände. Jag hade varit i Jönköping och haft en utbildning till klockan 17. Hann köra 15min innan oljelampan börjar lysa på audin. Jag ringer Jonas och försöker ta reda på vilken olja jag ska köpa men det är svårt att kommunicera det över telefon. Tar en olja i butiken efter diverse överläggande. Frågar kassörskan om hon kan något om motorolja och hon svarar "nej men det finns en hemsida man kan kolla på". Så hon slår in registreringsnr på bilen och kollar vilken olja jag ska köpa och det var inte den jag tog men nästan. Sen kom nästa grej, jag har aldrig fyllt på olja, vart gör man det... Tar kort, skickar till Jonas och ringer honom. Till detta hör att det var ganska mörkt där jag parkerat bilen så det var inte lätt att se. Men jag upptäckte i alla fall själv vart jag skulle hälla oljan. Sen gick bilen kanon hela vägen till Nyköping. Fick köra sakta för det var runt 1,5 grad och lite regn. 
Så vad lärde jag mig på detta jo att det finns en hemsida man kan ta reda på vilken olja ens bil ska ha och vart man ska fylla på olja. 
 
Nu har hönsapönsarna börjat värpa. De tre senaste dagarna har vi fått 5, 5 och idag 6 ägg. Så häftigt och barnen är i extas. Däremot har ingen av maranhönsen börjat lägga ägg än, det ska bli väldigt spännande. 
 
 

Kommentarer:

1 S:

Alltid lär man sig något.. :-) Skönt att det inte blev fel och att du tog dig hem säkert! Sååå kul med äggen!

Kommentera här: