värdelösa morsan

Ibland har man dagar när man känner sig som en riktigt värdelös morsa. Igår var en sådan dag. Sovit dåligt, Jonas gick upp tidigt jobbade med ladan hela dagen och tog knappt paus för att äta, drog igång en massa i köket m.m. Gjorde äppelris samtidigt som jag klippte Vidars hår när Eskil gallskrek. Han ville inte sitta i babysittern och titta på. Jonas och hans pappa som var på besök för att hjälpa till med ladan trodde att vi satt och solade. Troligt att jag sitter och solar när mitt barn skriker. Äppelriset blev inte lika bra som när Jonas gör det vilket jag fick höra. Min plan var att styrketräna men Eskil sov 10min på förmiddagen och när han somnade efter lunch hann jag bara hämta ner skivstången till gräsmattan och sedan vaknade han och ville bli buren. Kom då på att Jonas sagt att löken som hängt på tork ute skulle läggas i backar samtidigt som Vidar har klättrat uppi gungan och sitter och skriker för att han inte kommer ner. När jag varit där 3 gånger och lyft ur honom med Eskil hängande på magen i bärsjalen så börjar mammans tålamod att tryta. Lyckas få med Vidar till löken under lite protest. Börjar klippa av skaften och lägga dem i lådorna. Jonas kommer och undrar vad vi håller på med... jag hotar honom med saxen och säger att nu ser du hur fan jag har det, det är för i helvete inte så lätt att göra saker. Om du klagar ska du få den här upp i röven.Vilken bra pedagog jag är... Dessutom undrar han när det skulle bli fika.Jag gjorde nämligen en cheesecake på förmiddagen. Den klagade han också lite på och ifrågasatte om verkligen såsen på skulle vara som den var. Både Eskil och Vidar somnade 15:30. Jag skyndar mig att styrketräna och trodde att Jonas skulle vara inne i stan för att bowla med jobbet kl 17, vi behöver då åka kvart i. Så 16:20 plockar jag in mina grejer och Jonas kläcker ur sig att han ska vara inne kvart i. Jag skulle skjutsa honom och sedan köra vidare till mina föräldrar. Sån tur var hade jag packat det mesta på morgonen. Men duscha och lite småplock hade jag kvar. Duschen fick jag strunta i och Vidars jacka och mössa glömde jag men det mesta fick jag nog med mig. Jonas blev 5 min sen mot när han tänkt vara där och bad om ursäkt att han sagt fel tid. Resan till Enköping gick i alla fall bra, grabbarna sov hela vägen. 
För att bättra på mammapoängen idag så har Vidar fått köpa lite lösgodis idag och fick plocka själv för första gången. Vi har hälsat på barnens tremänningar och min syssling, varit på regementetsdag och åkt en valp (ett stridsfordon) och myst framför TVn. Mamman fick springa eb sväng och då blir hon så mycket trevligare. 

Roligare med bilder i inlägget så det blev en på Eskil i gungan... då gick det bra att sitta själv ett tag.

Kommentarer:

1 Sanna:

Tur att vi fick en trevlig myskväll i alla fall! :)
Kram

2 Johanna:

Ja hela lördagen var mys och rolig. Nästa år ska vi åka stridsfordon 90 😊

Kommentera här: