Lappland

Lappland levererade med fint väder, lite blåsigt uppe på fjället men plusgrader och sol och renar. Hotellet i Gällivare var kanon, jättefint och bra frukost. Jag och Douglas passade på att åka upp till Dundret eller uppe på fjället och jag sprang en sväng på morgonen och han gick en promenad. Det blåste friskt men var jättefint väder. Sådär blev väl löpturen, jag valde en led men stigen försvann och man fick springa obanat och bara kolla markeringar. Bytte led och följde en med stora pinnar med röda kryss, det betyder inte heller att det är någon stig utan man kan hamna i värsta myrarna, det upptäckte jag också. När jag kom tillbaka till bilen så stod några renar där och det var ju häftigt. Utbildningarna gick bra och vi åkte vidare till Kiruna. Vi checkade in och jag styrketränade lite i deras minimala, kassa gym, faktiskt ett av de sämsta hotellgymmen jag varit med om men utsikten var bra. Vi käkade på ett schysst ställe sen gick jag upp till rummet och jobbade av lite support. Även fredagens utbildningar gick bra och de verkade nöjda. Tyvärr fick jag ett jobbigt sms och fick spendera lunchen till att ringa till folk för att städa upp efter en annan persons misstag. Jag sa till den personen mycket noga att kontakta personen jag fick sms ifrån så att det inte skulle bli något tjafs och så att den personen skulle förstå hur vi i gruppen tänkt. Men tyvärr så finns det personer som skiter i vad andra säger och handlar på eget bevåg så att tredje världskriget bryter ut. Just nu känner jag nästan att jag går ur klubben och sköter alla mina träningar själv så slipper jag bry mig om att försöka hjälpa till och behöver inte lägga den energin utan kan lägga den på mig själv. Ytterligare en grej hände igår kväll då säger Jonas (ganska sent) att han ska på kartmöte i klubben idag klockan 18. Och klockan 18 är det teknikträning som jag tänkte åka på. Min träning har blivit skit den senaste veckan och jag hade sett fram mot att få åka och springa ett ordenligt pass för att rensa hjärnan men då har något smart person lagt kartmöte på en tisdag samma tid som klubben oftast har teknikträning. Detta resulterar i att jag får ta barnen, eftersom jag fattar att Jonas måste åka på kartmöte... 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: