Födelsedag...

Jag vet inte ens om jag vill skriva det här inlägget men jag får väl göra det ändå. Igår fyllde jag år... och jag fyller inte 40 nästa år som min pappa trodde. Hur som helst började det ju bra, Vidar och lite Eskil sjöng Ja må hon leva för mig och Vidar var så duktig. Sen fick jag en amaryllis... och inget mer. Jonas sa "du får inget mer" men jag trodde han skämtade. Det trodde jag ända tills det blev kväll och han inte hade planerat någon mat eller något alls. 
Det började i alla fall så här att han åkte och jagade hela förmiddagen men det var jag som sagt att det var bättre att han jagade på lördagsmorgonen än på söndagen eftersom vi skulle få gäster. Så han åkte och kom tillbaka vid lunch. Först städade jag alla toaletter sen fick jag och barnen fick besök av Linda och Elis. Vi fikade och hämtade ägg hos hönsen. När Jonas kom tillbaka åt vi gammal spagetti och köttfärsås. Efter det började jag baka och det gjorde jag ända tills klockan var 16. Jonas gick ut och grejade med bilen (tror jag) och högg ved under tiden, barnen var inne med mig. Sen dammsög jag huset. Jonas ställde sig på crosstrainern så jag bytte om och styrketränade. Jag vet inte hur många gånger jag tittade ut mot vägen och trodde att någon skulle komma och ta hand om barnen så att vi skulle åka och äta och kanske gå på bio men det kom ingen. Sen fick jag "skäll" för att jag inte bestämt vad vi skulle äta så det blev yoghurt och kokta ägg till middag. Behöver jag säga att jag är besviken. 
I fredags kväll var vi i och för sig och bowlade i en timme. Men jag hade nog trott att han skulle ge mig något eller kanske bjuda ut mig på bio eller mat. Men jag är väll inte värd det. 
 
Idag kvar en del av släkten på besök men tyvärr blev det många avhopp på slutet så inte ens hälften av det jag bakat gick åt... Så nu ligger det mycket i frysen. 
Jag är i alla fall glad över de som kom och firade mig.

Kommentarer:

1 S:

Usch vad ledsen jag blir. Klart du är värd det bästa! Som du ställer upp och fixar för din familj. Skönt att några kom och firade dig idag i alla fall! <3 Tror, tyvärr, detta är ganska vanligt för småbarnsmammor :´-(

2 S:

GRATTIS i massor från mig i alla fall!

Svar: 1000 tack!
Johanna Engström

Kommentera här: