All jävlighet på en gång

Igår kväll var vi hos svärfar Rolle och blev bjudna på mat. Jag åkte hem och hämtade upp familjen och åkte direkt till Rolle. Sen fick vi god mat, fika och titta på bilen han bygger. Klockan 20:30 åkte vi hemmåt och redan innan det så kände jag att det inte var helt bra i halsen. När vi är mellan Larslund och Enstaberga så börjar motorlampan lysa och bilen börjar gå dåligt. I Enstaberga så lade den av... Kuligt och det var runt 2 minusgrader och mörkt. Jag hade sprungit en sväng på lunchen och hade kläder i bagaget så jag fick svida om och det var inte kul alls eftersom kläderna var fuktiga. Inga reflexer eller lampa hade jag heller sen var det bara att jogga hemåt 3km. Satte på mig en jacka och sedan tog jag audin och drog tillbaka. Sen sa jag klart och tydligt till Jonas att jag aldrig bärgat förut men han propsade på att jag skulle köra audin. Det gick bra tills vi skulle in på vår lilla väg. Då när jag kommit över krönet och svängt in så släpper linan. Sån tur var hade Jonas sån fart att han kunde rulla ner på gårdsplanen. Däremot så blev det inte så bra på audin eftersom bogserlinan är lite elastisk och kroken släpte från saaben (den man sätter dit när man ska bogsera) och tjongade in i audin strax under bagageluckan på bakskärmen och det blev ett hål. Tur att den inte flög in genom bakrutan. Vem fick skäll för detta tror ni, jo jag så klart jag körde för fort och i samma andetag sa han att han inte fått dit kroken ordentligt för det var lite rostigt. Men det var tydligen ändå mitt fel...
Jag bar in barnen och bytte om på dem. När jag fått av Eskil alla kläder och ska sätta på honom blöjan och sitter i badrummet med honom i knät så frågar jag om han behöver kissa. Han är supertrött och gråter och har sig och helt plötsligt kissar han ner mig och sig totalt. Hur kan så mycket kiss få plats i en så liten kille. Kul så jag fick torka det, men sen var det inga problem att få killarna att sova. 
Sov dåligt på natten för Eskil sparkade och drog mig i håret några gånger. Vidar kom in ganska tidigt och de låg på varsinn sida om mig och trängde ihop mig. 
Vaknade med halsont och bestämde mig för att sova 15min till, sova och sova aja gick upp 15min efter Jonas. Klädde på mig och barnen, bäddade alla sängar och gick ner för att packa ihop mina saker och äta frukost. Jonas skulle precis åka och som vanligt lyckades han släppa in katterna. När jag sen ska åka med barnen så hittar jag inte katterna, springer runt och letar i 10min innan jag får ut dem. Sen när jag kommer till audin så får jag inte upp bakdörrarna för de har fryst fast. Startarbilen, hoppar in framifrån och får med våld öppna dem inifrån. Vilken tar ganska lång tid. Sen kom vi i alla fall iväg och det gick bra att lämna barnen men där var vi 15 min sena. 

Kommentera här: