Allergisk reaktion

Här är det full fart som vanligt och rörigt... I måndags kom Jonas pappa Rolle över på kvällen och hjälpte till att bära in armering i ladan. Myggen har kläckts så på kvällarna i början av veckan har det inte varit roligt. Jag lagade mat efter jobbet och barnen var inne med mig. När jag nästan är klar med maten tittar jag på Eskil och ser att han är helt röd i ansiktet, tittar lite närmre och kollar hela honom och ser att han är helt rödflammig. Rotade fram medicinen som han fick förra sommaren när han fick ett myggbett vid ögat och gav honom den. Efter ca 30min hade det gått ner något men inte helt borta förrän morgonen efter. Usch vad rädd jag blev, trodde vi skulle behöva åka på akuten. Försökte fota honom men det blev sådär bilder.
 
 
 
Måste försöka få någon medicin ifall han blir getingstucken, då kanske han behöver kortison. 
 
I tisdags var jag ledig eftersom förskolan var stängd, bytte mot fredagen då jag brukar vara ledig. Vi var hemma och fixade lite, mysfrukost, grabbarna lekte, jag städade, tvättade som vanligt. Sen kom äntligen Annelie på besök, hon har varit borta i 2 månader! Vad kul grabbarna hade och jag också. 
 
 
Igår åkte Vidar och jag på återbesök på sjukhuset, röntgade armbågen. Det har gått nästan 3 månader så det var dags att kika hur det läkt. Det såg bra ut men vi får komma tillbaka om ett år för att röntga igen. De vill kolla så att benet växer som det ska för en del av den delen som han slog av är vid en tillväxtzon. Så vi hoppas att det inte blir några problem.
 
 
 
Igår var vi på skogsbus på kvällen och nu är det mörkt så då får man ha pannlampa vilket killarna tycker är väldigt spännande. Eskil är oftast rätt trött och när jag är med så vill han mest bli buren men igår på den sista aktiviteten när de springer runt runt då skulle han springa. Vad han sprang och jag hängde på. Han tyckte det var hur kul som helst. 
 

Kommentarer:

1 Monika p:

Oj, vilka utslag! Ser ut att klia mycket. Hoppas ni har bra medicin.

Svar: Nej det kliade sån tur var inte så mycket men jobbigt.
Johanna Engström

2 S:

Men lilla vännen! Usch vad han såg ut! Kul med mörkerbus!

Svar: <3 Ja inte kul alls. Ja att få använda lampan är kul, de brås på mamma :-D
Johanna Engström

Kommentera här: