Dåligt med bloggandet

Jag får skärpa mig, har varit dåligt med bloggandet men det har som sagt var varit mycket att tänka på. Vi har i alla fall gjort grejer. Förra fredagen var grabbarna och jag ute och plockade svamp, vi hittade inte så mycket men de var nöjda med att få fika. Vi fick ihop ca en liter kantareller. 
 
Sen åkte vi och hälsade på Frida på hennes jobb, hon är chef på Max vid Påljungshage i Nyköping så vi åt hamburgare och strips och även glass till efterrätt. 
 
 
I söndags sprang vi DM budkavel. Jonas lag kom 4a. Han sprang första och jag slog honom på en sträcka (mellan två kontroller). Jag såg honom vid näst sista när han stämplat, sen sprang jag allt jag hade för att komma ifatt honom men det gjorde jag inte. Men när jag stämplat sista så vänder jag mig om och ser honom stämpla, så han hade missat den. Jag sprang första och var först in med nästan 6 min ledning. Tyvärr gick inte laget runt. Vidar sprang andra sträckan i inskolningsstafett, han var så taggad. Deras lag kom runt och fick pris (det får alla inskolningslag, det är bra). 
 
 
Sen gick Eskil och jag ut och plockade svamp i söndags eftermiddag, vi hittade bara någon deciliter. 
 
På kvällen passade Vidar och jag på att åka lite Tesla eftersom vi hade Tobbe och Pernillas bil hos oss, de var på Rhodos och jag skjutsade och hämtade dem vid flygplatsen. Vidar var mycket nöjd med att åka rymdraketen. Själv tycker jag det är som att åka en karusell, rymdraket har jag aldrig åkt. 
 
Jag hann med en snabbfika på centralstationen i Stockholm i tisdags när jag åkte hem från Enköping. Vilken fin chailatte jag fick. 
 
Vidar och Eskil fick presenter av Tobbe och Pernilla och Eskil sover med sin dumper i sängen... 
 

Kommentera här: