Bara fel

Den här dagen kan vi nästan radera. Det började inte bra men slutade iofs ganska bra. Var lite trött i morse så jag snozade i 15min. Eskil vaknade så han åt halva min frukost, jag blev lite sen... den där kvarten. Satte mig i bilen, hade skrapat alla rutor utom bakluckan för den går på elvärme. Började backa och stannar, något känns inte riktigt bra, tittade i speglarna igen men ser inget konstigt så jag backar lite till... bom. Fan Jonas hade ju parkerat traktorjäveln  över hela gårdsplanen och skopan hade han i lagom höjd så att man inte såg den. Gick ut och tittade men såg inga märken men senare på dagen så såg jag att det hade spruckit under lyset på ena sidan. Sen stulade min dator men utbildning jag höll gick bra. Lite smågrejer gick inte riktigt min väg, bävade för att säga till Jonas vad som hänt. Så jag började med "bli inte arg nu" och han försökte hålla masken men jag såg att han inte blev glad. Han försökte verkligen att inte säga något dumt. Och det borde han inte heller eftersom han själv backade in i husvagnen i somras med min bil. 
Jonas hade lagat god mat men barnen fick äta för vi åkte iväg på nattcup och det är ingen höjdare att springa direkt efter man ätit. Vi hade sån tur att vi fick barnvaktshjälp på plats, de åkte pulka och fick sedan leka inomhus. Jonas och jag sprang långa banan och halvvägs till kontroll 13 så låg jag före Jonas, han sprang om mig där. Jonas vann till slut med 3 min och jag var 5a 4:16 efter och jag hade 1:08 min upp till 2a plats så jag var nöjd. Jonas var också väldigt nöjd med att jag sprang så bra och inte var så långt efter. Sen åkte vi hem, vi åt en slags tacopaj och sedan duschade vi. Barnen somnade snabbt och var riktigt nöjda med kvällen. 
Sen har jag fått ett erbjudande som jag funderat på nu ett tag. Det är både skrämmande och ändå så lockande en riktig utmaning. Just nu lutar det åt att jag hoppar på men Jonas är inte överförtjust över den idén. 
 
 
Här är några bilder från kvällsåkningen i pulkabacken i söndags och när Eskil somnade vid Ipaden i soffan igår. 
 

Kommentarer:

1 S:

Trots en tråkig början verkar ju slutet på dagen ha blivit riktigt bra! <3 Spännande med en utmaning! Du får berätta när du vill/kan! :-D Hoppas du får en riktigt fin dag imorgon som kompensation för en del av det som hände idag!

Svar: 😊
Johanna Engström

Kommentera här: