Vad jag uppdaterar ofta

Nej kanske inte men nu sitter jag på ett tåg och mottagningen är lite hackig så jag passar på. 
Veckan har gått fort, jobb, grejer med barnen osv. 
 
Nu kan jag väl berätta vad för galenskap jag  har gett mig in på. Fick en förfrågan från en galen granne om jag vill köra ÖtillÖ med honom. Det är VM i Swimrun och man måste antingen kvala in eller så kan man få en plats på meritpoäng och det hade han. Loppet går i september och är 65km löpning och 10km simning... Simma det kan han och han säger att han kan dra mig men jag måste ändå lära mig att simma bra och han kan dessutom lära mig. Men det är fortfarande 65km löpning vilket är fruktansvärt långt. Efter diverse funderingar så bestämde jag mig för att tacka ja. Så i torsdags var jag med och simmade med NSS nyköpings simsällskap. Det var jäkligt hårt pass, det tog aldrig slut heller kändes det som. När det gått en timme tänkte jag nu är det slut men nejdå det var 30min till.
Jag var rätt mör efter det och på fredagen var det löpintervaller på Rosvalla. I lördags åkte vi slalom med barnen, första gången för Eskil det gick sådär, han ville inte åka helt själv dvs på linan men om jag höll honom framför mig så gick det bra. Vidar åkte lift själv, han åkte nedför själv utan problem. Jag fick världens mjölksyra träningspass och var helt slut när vi kom hem. Det första som Eskil sa i Söndags morse var "ska vi åka skidor idag" med världens leende på läpparna, så han måste ha tyckt att det var roligt. När vi kom hem från slalomåkningen, vi åkte halvdag så byggde vi lite på förrådet i ladan. Jag fick skjuta med spikpistolen, den är tung. På kvällen åkte Jonas till sin jaktkoja och där var han även på söndag förmiddag så jag tog med mig barnen ned till Svärtinge till Robbin och Emma och jag fick springa långpass. Emma tog barnen, Vidar var överlycklig att han skulle få leka med sin kompis Markus. Det gick toppenbra förutom att inga andra damer kom men det gjorde inte så mycket jag sprang med killarna istället. Tungt som fan var det i skogen och nästan 2h var vi ute. Vi blev bjudna på mat och sedan åkte vi hem trots att grabbarna protesterade högljutt. Vi var hemma strax efter två och då gick vi ut och byggde mer på förrådet, det går sakta framåt. Innan vi gick in passade jag på att gå till pulkabacken med barnen, det tyckte de var roligt jag också. 
 
 

Kommentarer:

1 S:

Åh vad spännande! Jag tror det kommer gå jättebra på ÖtillÖ för er. Kylan är dock något att tänka på, men det vet du säkert. Springa är jag helt övertygad om att du klarar! Och vid simningen har du ju din partner. Roligt att få lära sig teknik! Håller alla tummar jag har! Vad är det gröna kladdet? Hemgjord slime eller något helt annat?

Svar: det är slime 😊 Det blir spännande med tävlingen en riktig utmaning.
Johanna Engström

2 Monika p:

Oj vad tufft det verkar. Men du kommer klara det galant! 😀🙌

Svar: tack hoppas det
Johanna Engström

3 S:

Hur går det med allt?! Vore jättekul om du hann och orkade uppdatera lite :-) <3

Svar: Tack, det känns lite som jag skriver för mig själv när ingen kommenterar därför har jag inte skrivit något på väldigt länge tyvärr. Så därför har jag inte prioriterat det tyvärr.
Johanna Engström

Kommentera här: